رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی جدیدی از اواخر وقت فردا (ششم بهمن) به جو منطقه وارد و به تدریج باعث بارش برف و باران در سطح استان می‌شود. اما شدت بارش‌ها به‌اندازه موج قبل نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- سعید قاسمی گفت: طی ۲۴ ساعت آینده، انباشت آلاینده‌های صنعتی در مناطق شهری و پر جمعیت به‌خصوص در اوایل روز، محتمل‌ترین پدیده جوی استان خواهد بود و موجی ناپایدار از اواسط وقت فردا(ششم بهمن‌ماه) تا بامداد روز جمعه (هشتم بهمن) جو منطقه را متاثر کرده در بعضی ساعات بارش‌هایی همراه با وزش باد برای استان در پی خواهد داشت.

به گفته قاسمی، شرایط ناپایدار در روز پنجشنبه نمود بیشتری دارد، بیشترین بارش در نیمه شمالی و نواحی غربی (عمدتا اورامانات به سمت کرندغرب) روی خواهد داد. بارش این موج به سنگینی بارشی‌هایی که طی چند وقت داشتیم نخواهد بود. در حال حاضر خروجی مدل‌های عددی، بیشترین بارش حاصل از این موج را ۲۰ تا ۲۵ میلی‌متر و بیشترین ارتفاع برف آن را ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر نشان می‌دهد.

با نفوذ این موج حداقل دمای شبانه تا روز پنجشنبه به طور نسبی افزایش می‌یابد و با عبور آن و طی روز‌های جمعه و شنبه مجددا شاهد افت دمای هوای استان خواهیم بود. البته پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد برودت هوا به شدت آنچه که طی روز‌های اخیر داشتیم، نخواهد بود.

 در روز پنجشنبه وزش باد شدید خواهیم داشت که باعث تشکیل و توسعه طوفان‌های گردوخاک روی صحاری خشک عراق و عربستان می‌شود. انتظار می‌رود غبار حاصل از این طوفان ها، طی ساعاتی از اواخر روز پنجشنبه تا صبح جمعه هوای استان را بخصوص در مناطق مرزی غبارآلود کند.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.