دامان خارگ باز هم بوی نفت گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: در پی مشاهده لکه‌های نفتی در نزدیکی جزیره خارگ، عملیات پاکسازی از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی استان آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- در حالی که دیروز خبر پاکسازی آلودگی نفتی در منطقه گلخاری گناوه منتشر شد حالا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از وجود لکه‌های نفتی در جزیره خارگ خبر داده است.

بارها این جزیره دستخوش آلودگی‌های نفتی شده است. مهم‌ترین پایانه صادرات نفت در جزیره خارگ قرار دارد.

فرهاد قلی نژاد می‌گوید: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پاکسازی آلودگی نفتی اخیر را در این جزیره شروع کرده است و کارشناسان محیط زیست هم در حال بررسی علت آن هستند.

به گفته او، به طور معمول، علت این‌گونه آلودگی‌ها، نشت نفت از خطوط لوله و انتقال نفت و یا ناشی از تخلیه نفت از کشتی‌های نفتکش است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ضمن برآورد و مطالبه خسارت وارد آمده به زیست‌بوم دریایی، علیه آلوده‌کنندگان شکایت می‌شود و پیگیری حقوقی صورت خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


قلی نژاد می‌گوید: این‌گونه آلودگی‌های نفتی موجب آسیب به زیست‌بوم دریایی و تنوع زیستی خلیج فارس می‌شود و در سال‌های اخیر اداره کل محیط زیست استان بوشهر هرگونه آلودگی را بررسی و از آلوده‌کنندگان شکایت کرده است.

به گفته او، خسارت‌ها نیز برای بازسازی زیستگاه در حال مطالبه است. باید اقدام‌های پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد که سازمان حفاظت محیط زیست در این خصوص با جدیت پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.