دولت صنعا: سلاح‌هایی داریم که میتوانیم هر کجا را هدف قرار دهیم

دولت صنعا با هشدار به امارات و عربستان اعلام کرد یمن سلاح و هواپیمایی دارد که داخل هر کشوری و به هر کجا که بخواهند می‌رسند.

باشگاه خبرنگاران جوان- معاون رئیس ستاد کل دولت صنعا، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که عملیات طوفان یمن ۲ نشان داد که نیرو‌های مسلح یمن، سلاح‌هایی پیشرفته و نیرو‌های قوی و اطلاعات مهمی را در اختیار دارد.

سرلشکر علی المشکی، در مصاحبه با المسیره به امارات و عربستان هشدار داد که نیرو‌های مسلح یمن در صنعا دارای بانکی از مناطق حساس دو کشور متجاوز است و آن‌ها را زیر ذره بین دارند.

او با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح یمن سلاح‌ها و پهپاد‌های دقیقی را در اختیار دارند، خاطر نشان کرد: «سلاح‌های ما قابلیت نفوذ و رسیدن به داخل هر نقطه از کشور‌ها متجاوز را دارند. هدف قرار دادن پایگاه هوایی الظفره پیام مهمی برای دشمنان است. زیرا هواپیما‌های جنگی برای بمباران مردم یمن، از این پایگاه پرواز می‌کنند.»

المشکی هدف نهایی حملات را پایان دادن به جنگ یمن و فشار به آن‌ها برای آمدن به میز مذاکرات عنوان کرد.

پایگاه الظفره امارات در ۳۲ کیلومتری جنوب ابوظبی قرار دارد   یکی از  اهداف حساس برای نیرو‌های یمنی محسوب می‌شود. این پایگاه محل استقرار لشکر ۳۸۰ نیروی هوایی آمریکا و اسکادران شناسایی ۹۹ است که مسئول ارائه اطلاعات حیاتی به بالاترین سطوح فرماندهان و محل استقرار حدود سه هزار و ۵۰۰ تا سه هزار و ۸۰۰ نظامی آمریکایی است. همچنین بیش از ۶۰ فروند هواپیما از جمله هواپیما‌های شناسایی لاکهید U-۲، هواپیما‌های آواکس، هواپیما‌های سوخت رسان از مدل‌های مختلف، یک اسکادران از جنگنده‌های F-۱۵ و هواپیما‌های F-۲۲ در این پایگاه مستقرند.

چند روز پیش در پایتخت امارات در پی شنیده شدن صدای چهار انفجار، پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی ابوظبی متوقف شد. در پی آغاز عملیات «طوفان یمن ۲»، سفارت و کنسولگری آمریکا در امارات به شهروندان خود در این کشور هشدار داد حداکثر سطح هوشیاری و آگاهی امنیتی را حفظ و رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار