آخوند علی گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا به مرور زمان کلاس‌های درس دانشگاه با فراهم سازی امکانات، حضوری برگزار شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد علی آخوند علی می‌گوید: دانشجویان رشته‌هایی انسانی که می‌توانند از طریق مجازی هم آموزش ببینند، نیازی به حضوری شدن شان نیست.

او افزود:، اما در خصوص رشته‌هایی که نیازمند حضور در کلاس و کارگاه هستند، نباید دانشجو بیش از این به لحاظ کسب علم صدمه ببیند.

آخوند علی گفت: دانشجویانی که حضورشان در کلاس‌ها برای ادامه تحصیل ضرورت دارد، به محض فراهم سازی امکانات خوابگاهی در اولویت قرار دارند.

سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز یادآور شد که طبق برنامه ریزی‌های جدید مقرر شده خوابگاه‌ها به عنوان «پیشانی» اموری که می‌تواند زمینه بازگشایی را فراهم کند، فعال گردند.

در همین حال ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرده که باید شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت کامل در دانشگاه‌ها رعایت گردند و به گفته آخوند علی نمی‌توان از سویی کلاس‌ها را حضوری و از سویی خوابگاه‌ها را بازگشایی نماییم، زیرا «در خوابگاه‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی کاملا رعایت نمی‌شود»

او همچنین به حواشی اشاره کرد که طی چند ماه گذشته موجب ایجاد مشکلاتی برای خوابگاه‌های دانشجویی شهید چمران اهواز شده، اما در این خصوص توضیحات بیشتری نداد.

محمد علی آخوند علی ظرفیت اسکان دانشجو در هر اتاق خوابگاه را ۴ نفر دانست که طبق دستور در شرایط کرونایی باید به ۲ نفر تقلیل یابد و بر اساس ارزیابی او «این برای بازگشایی کامل یک مشکل است.»

پیشتر سعید فیوضی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان از مدیران دانشگاه‌های خوزستان به دلیل بی توجهی به ابلاغیه‌های بازگشایی دانشگاه‌ها انتقاد کرده بود.

مدیران دانشگاه شهید چمران اهواز مدعی اند که خوابگاه‌های دانشجویی ظرفیت پذیرش دانشجو را ندارند و این در حالی است که بر اساس اطلاعات دانشجویان چندین بلوک خوابگاه خالی هستند.

آموزش مجازی طی دوران کرونا ضربات فراوانی را متوجه دانشجویان کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار