مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: در سه سال اخیر، ۶۰۰ قطعه زمین به مساحت ۱۳۱ هکتار در شهرک‌های صنعتی استان به سرمایه گذاران و متقاضیان واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - احمد خسروی گفت: در زمین‌های واگذار شده روند احداث واحد‌های تولیدی درمراحل مختلف از فونداسیون تا نصب ماشین‌آلات در جریان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان می گوید: فرض کنیم فقط یک سوم از این ۶۰۰ قطعه زمین واگذار شده در استان به واحد صنعتی تبدیل شود با همین افزایش حداقلی هم رشد مطلوبی در تعداد واحد‌های تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی را شاهد خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی استان تا پایان سال ۱۳۹۷ تعیین تکلیف شدند، گفت: در بازپس‌گیری اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی، کردستان در کشور جزو استان‌های پیشرو است که دستیابی به این مهم نتیجه تعامل مطلوب دستگاه قضایی است.

خسروی با اعلام اینکه هم اکنون قرارداد معطل و راکد در شهرک‌های صنعتی استان وجود ندارد، می گوید: در سه سال اخیر به ۲۹۵ قرارداد زمین راکد که تعدادی از آن‌ها بیش از ۲۰ سال هم از تاریخ انعقاد آن گذشته بود، رسیدگی شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه این پرونده‌ها بعد از طی پروسه داوری تعیین تکلیف شدند، گفت: از تعداد مذکور ۲۲۰ مورد شروع به سرمایه‌گذاری و اجرای واحد تولیدی کردند و مابقی هم قراردادشان فسخ و زمین آن بازپس گرفته شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.