لزوم مدیریت مصرف انرژی با توجه به تداوم برودت هوا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بر لزوم مدیریت مصرف انرژی با توجه به تداوم برودت هوا و صرفه‌جویی در دستگاه‌های دولتی تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان  قزوین - مهدی رجحانی گفت: با توجه به برودت هوا و روز‌های سرد متمادی که داشته‌ایم و ضرورت مدیریت مصرف انرژی در سراسر کشور، در استان قزوین هم لازم است علاوه بر اقداماتی که در سطح مدیریتی برای مدیریت مصرف برق و گاز انجام شده، مردم  استان همکاری لازم را برای کاهش مصرف انرژی داشته باشند.

 این همکاری شامل اقشار مختلفی از جمله تولید کنندگان، صنعتگران، دستگاه‌های دولتی، صنوف مختلف و عموم مردم در بخش خانگی می‌شود و انتظار می‌رود تا حداکثر تلاش برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ویژه برق و گاز انجام شود.

 صرفه جویی در دستگاه‌های دولتی الزامی است و باید دستگاه‌ها در این اقدام پیشرو و الگو باشند و عدم رعایت نکات ابلاغی طی مکاتبات، اقدام قانونی با مدیران خاطی را در پی خواهد داشت.

رجحانی  از مردم خواست برای مدیریت مصرف انرژی تلاش خود را متوجه این موضوع کنند تا در روز‌های آتی بدون وجود هر گونه مشکل از این روز‌های سرد و سخت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه پیشنهاد‌هایی مطرح است که بیشتر مردم با آن آشنایی دارند، گفت: در بخش خانگی کاهش مصرف برق، کاهش دمای محیط در حد معقول، استفاده از لباس گرم و تمرکز فعالیت‌ها در یک منطقه و اجتناب از گرم کردن کل خانه، در صنوف محدود کردن روشنایی‌ها و اجتناب از استفاده از انرژی‌های غیر ضروری و در بخش تولید هم استفاده از انرژی‌های جایگزین در صدر پیشنهاد‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار