امام جمعه اصفهان گفت: اولین وظیفه همگانی احیای امر به معروف و نهی از منکر است و همه مردم باید برای این فریضه الهی در جامعه بکوشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: متاسفانه روز به روز گناه در جامعه گسترش می‌یابد و از نظر دینی نباید در جامعه اسلامی منکر انجام شود.

در احیای امر به معروف و نهی از منکر یک ارگان به تنهایی قادر به انجام این فریضه نیست و لازمه آن کار گروهی کردن و تعامل دستگاه‌های عضو ستاد است.

آیت الله طباطبایی‌نژاد گفت: هر شخص وظیفه دارد در برابر منکراتی که در خانواده، محیط کار، جامعه، بین دوستان رخ می‌دهد احساس مسئولیت کند و در احیای امر به معروف تلاش مضاعف داشته باشد.

امر به معروف و نهی از منکر باید با تذکر لسانی و محبت دوستانه انجام شود چرا که هدف اصلی امر به معروف هدایت فرد خاطی همراه با محبت است.

به گفته او یک انسان زنده باید از دین خود دفاع کند و این نوع دفاع باید همراه با آرامش و از روی عدالت باشد.

وجود برخی بانوان به عنوان فروشنده در میان مردم و درکنار مرد نامحرم در برخی کسب و کارها، از منکر‌هایی است که باید اصلاح شود.

امام جمعه اصفهان گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر آن قدر مهم است که طبق احکام اسلامی اگر در یک اتاق در بسته زن و مرد نامحرمی مشغول خواندن نماز باشند آن نماز باطل است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.