مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۲۷۰ باسکول وسایل نقلیه چرخ دار جاده‌ای استان مورد بازرسی و آزمون دوره‌ای قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - هاشم علایی گفت: طبق ضوابط قانونی همه وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی در مرحله تولید و کارکرد در مراکز توزین تحت نظارت کامل سازمان ملی استاندارد ایران قرار دارند و کلیه وسایل توزین باید در فواصل زمانی معین به صورت دوره‌ای توسط شرکت‌های تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی و آزمون قرار گیرند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: ۳۶۰ باسکول در سطح استان نصب که از این تعداد ۳۳۰ باسکول بصورت مستمر فعال و ۳۰ باسکول نیز از چرخه فعالیت خارج شده و ۸۰ درصد باسکول‌های نصب شده در بخش خصوصی و ۲۰ درصد در بخش دولتی فعالیت دارند.

علایی می‌گوید: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل، توسط آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده مجری آزمون دوره‌ای، تعداد ۲۷۰ باسکول وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای بر اساس استاندارد ملی ۱۰ هزار و ۲۷۴ در طول این مدت مورد آزمون قرار گرفته است که از این تعداد، ۲۵۷ باسکول قبول و ۶ باسکول نیز مردود بوده است.

او گفت: مالک ۷ باسکول همکاری لازم را با آزمایشگاه مجری نداشته که تذکرات لازم برای استاندارد سازی به مالکان باسکول‌ها داده شد و در صورت عدم تمکین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در حوزه آزمون باسکول‌های چرخ دار جاده‌ای شاهد تحقق ۱۱۷ درصدی برنامه عملیاتی پیش بینی شده، بوده ایم که تمام باسکول‌ها باید دارای گواهی آزمون صحت عملکرد و تاییدیه استاندارد باشند.

به گفته علایی آزمون صحت عملکرد باسکول‌های استان منحصر به ایام برداشت محصولات کشاورزی نبوده و این طرح به طور ادواری در طول سال در تمام شهرستان‌های استان انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.