رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز خشک منظری را کلید اصلی صرفه جویی در مصرف آب فضای سبز دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - محمدرضا زندیه گفت: امسال مطالعات خشک منظری فضای سبز کلانشهر شیراز توسط تیم تخصصی در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز تهیه و انجام شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: خشک منظری روش منظرسازی است که تکنیک‌های خلاقانه حفاظت از آب و کاهش نیاز به آبیاری با شیوه‌های مناسب باغبانی که سازگار با اقلیم و خاک منطقه باشد را در کنار هم جمع کرده است.

او گفت: با توجه به اقلیم خشک و کم آب و شرایط آب و هوایی شهر شیراز توجه به بحث خشک منظری لازم و ضروری به نظر می‌رسد و در صورت اجرای خشک منظری و مدیریت صحیح می‌توان بیش از ۵۰ درصد مصرف آب فضای سبز را کاهش داد.

زندیه در ادامه به برخی دیگر از مزایای خشک منظری از جمله کاهش هزینه‌های حفظ و نگهداری فضای سبز، کاهش مصرف سم و کود و جلوگیری از آلودگی محیط زیست شهری، کاهش آسیب پذیری فضای سبز در برابر خشکی‌های احتمالی، استفاده از ظرفیت زیبایی شناسانه گیاهان خشک منظر در فضای سبز شهری و ... اشاره کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و بر اساس برنامه عملیاتی هدف ۱۴۰۵ خشک منظری فضای سبز شیراز، خشک منظری ۴۰ درصد از فضای سبز شهر شیراز در مناطق یازده گانه در یک دوره چهارساله انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار