مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با راه اندازی ایستگاه جمع‌آوری گاز‌های همراه در میدان نفتی هفتکل از سوزاندن روزانه ۱۰ میلیون فوت مكعب گاز جلوگیری می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - علیرضا دانشی در بازدید از پروژه بهینه‌سازی فرآورش نفت میدان هفتکل گفت: با این کار علاوه بر تزریق گاز به مخزن این میدان و تأمین فشار آن، از آلودگی‌های محیط زیستی و هدررفت سرمایه ملی جلوگیری خواهد شد.

او بر اهمیت فرصت‌ها و از دست ندادن زمان در راه‌اندازی بهنگام پروژه‌ها مطابق برنامه زمانبندی تا کید کرد و گفت:  تأخیر در انجام اینگونه پروژه‌ها خسارت مالی بالایی را به همراه دارد.

این مقام مسئول  در ادامه می‌گوید: با طولانی شدن زمان اجرای پروژه، تأسیسات و تجهیزات هم دچار فرسودگی می‌شوند، بنابراین بسیار ضروری است که در همه پروژه‌ها عنصر زمان در برنامه‌ریزی‌ها به طور دقیق مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت:  با همه توان از امکانات و ظرفیت‌های قانونی در جهت راه‌اندازی پروژه‌های مدیریت مهندسی و ساختمان که متوقف شده‌اند، حمایت می‌کنیم.

به گفته دانشی تلاش و همت جهادی مجموعه مدیریت مهندسی و ساختمان، پابه‌کار بودن مجری طرح و پیمانکار پروژه برای رفع موانع و پیگیری فعالیت‌های باقیمانده این پروژه مطلوب بوده که جای قدردانی دارد.

او  به‌روز بودن و کارآمدی تأسیسات هفتکل را در مقایسه با سایر مجموعه‌ها مناسب دانست و گفت: پیگیری و مانع‌زدایی در رابطه با پروژه‌های مهم متوقف شده در حوزه مهندسی و ساختمان، اهمیت بسیار بالایی برای ما دارند، بنابراین هر زمان و در هر موقعیتی آمادگی داریم که پیگیر مسائل آنان باشیم و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از آنان حمایت کنیم.

در پروژه بهینه‌سازی سیستم فرآورش میدان نفتی هفتکل، ۴۵ هزار بشکه نفت در روز (که ۲۰ هزار بشکه آن از نفت‌سفید دریافت می‌شود) فرآورش شده و از طریق ۴۵ کیلومتر خط لوله ۱۲ اینچ به واحد بهره‌برداری مارون یک ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.