بررسی تداخلات اراضی کشاورزی با منابع طبیعی در شهرستان خنداب

در نشست دهیاران خنداب با مدیرکل منابع طبیعی در مورد تداخلات اراضی کشاورزی شهرستان با منابع طبیعی بحث شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -   نشست بررسی مسائل و مشکلات روستا‌ها با منابع طبیعی با حضور گازری فرماندار شهرستان خنداب و محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در فرمانداری خنداب برگزار شد.

رفع تداخلات اراضی کشاورزی با منابع طبیعی، واگذاری زمین‌های منابع طبیعی به بنیاد مسکن برای توسعه روستاها، مشکلات پروانه چرای دام، پلاک‌های ثبتی و اسنادی که در اختیار روستائیان قرار دارد از مهم‌ترین مباحثی بود که دهیاران شهرستان خنداب در این نشست مطرح کردند.

محمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در حاشیه این جلسه در مورد مشکلات دهیاران توضیحاتی به شرح زیر عنوان کرد.

جلسه‌ای با حضور دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها داشتیم مسائل و مواردی که مرتبط با منابع طبیعی بود بررسی شد.

دغدغه‌ها و صحبت‌های دهیاران را شنیدیم و ما موظف هستیم راهکار‌های قانونی در این حوزه ایجاد کنیم که بتوانیم مسائل و مشکلات را کم کنیم.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که مطرح شد بحث اراضی کشاورزی در روستا‌ها بود که جزء اراضی منابع طبیعی هستند بحث شد و مقرر شد یکایک دهیاران و مردم مشکلات و موارد و مستندات قانونی را به اداره کل منابع طبیعی ارسال کنند تا پیگیری شود.

موضوع دیگری که مطرح شد در بحث آبخیزداری بود و با توجه به کمبود بارش‌ها در استان باید آب‌های ناشی از بارندگی‌ها برای سال زراعی ذخیره سازی شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی در پایان گفت: مصوب شد اعتبارات ویژه‌ای در سال ۱۴۰۱ برای شهرستان خنداب در نظر بگیریم که بتوانیم عملیات آبخیزداری را در شهرستان اجرا کنیم و همچنین خسارت‌های ناشی از سیلاب‌ها را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.