ظرفیت تولید پتروشیمی مهاباد ۲۸ درصد افزایش یافت

ظرفیت تولید در مجتمع پتروشیمی مهاباد، از ۳۰۰ هزار تن به ۳۸۷ هزار تن رسیده که افزایش ۲۸ درصدی را نشان می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد- رئیس مجتمع پتروشیمی مهاباد گفت: تولیدات پتروشیمی مهاباد شامل "پلی اتیلن سبک خطی" و "بوتن یک" بوده که از این محصولات حدود ۹۰ درصد آن به کشورهایی آسیایی مثل چین و کشورهای اروپایی مانند ترکیه و بلغارستان صادر می شود.

عباس فرشباف گفت: حدود ۹.۶ ارز کشور به واسطه صادرات تولید محصول در مجتمع پتروشیمی مهاباد صورت می گیرد و در حال حاضر ۶۵۰ نفر در این مجتمع مشغول بکار هستند.

به گفته وی، مجموعه کارشناسان حاضر در پتروشیمی مهاباد همواره درصدد به دست آوردن روشی مناسب به منظور بالا بردن ظرفیت تولید در این پتروشیمی هستند تا با ایجاد تغییر در پارامتر‌های پروسه تولید به محصول ایده‌آل با کمترین هزینه دست یابند.

 فرشباف می گوید: این واحد تولیدی به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان در راستای تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی به منظور حفاظت محیط زیست از تمام امکانات لازم از جمله دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا بهره برداری و با کنترل عوامل آلاینده در حد استاندارد‌های جهانی عمل کند.

از دیگر افتخارات پتروشیمی مهاباد می توان به کسب گواهینامه‌های سه گانه ایزو در زمینه ایمنی و محیط زیست اشاره کرد.

وجود ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک، پنج پایانه مرزی، هم‌مرز بودن با سه کشور، فعالیت ۹ گمرک مرزی و داخلی و همچنین یدک کشیدن نام دروازه اروپا از جمله مهمترین ظرفیت‌های تجاری آذربایجان‌غربی بوده که می‌تواند به بزرگترین دروازه صادراتی ایران به عراق و اروپا برای تولیدات کارخانه‌های پتروشیمی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.