بسته اخبار دادگستری کرمان؛

عملکرد ۷ حوزه قضایی زیر ذره بین موحد/ دستگاه قضایی مرجعی برای تظلم خواهی

با بسته اخبار دادگستری امروز ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ با سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان همراه باشید.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - در بسته امروز اخبار دادگستری استان کرمان می‌خوانیم:

بررسی عملکرد ۷ حوزه قضایی استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سفر پنج روزه مقامات قضایی و اعضای شورای قضایی به مناطق جنوبی این استان، عملکرد دستگاه قضایی در منوجان، قلعه گنج، جیرفت، رودبار جنوب، جازموریان، ساردوئیه و عنبرآباد مورد ارزیابی قرار گرفت.

یدالله موحد در حاشیه نشست با قضات دادسرا‌های جنوب استان کرمان گفت: در این سفر تمامی زندان‌های جنوب استان مورد بازدید قرار گرفتند و با تعداد قابل توجهی از مددجویان زندان‌ها به صورت چهره به چهره دیدار و مشکلات و درخواست‌های آن‌ها بررسی شد.

او به بازدید‌های انجام شده از واحد‌های پزشکی قانونی و ثبت اسناد و املاک در جنوب استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر بالغ بر ۱۰۰ نفر از مدددجویان زندان‌های جیرفت و کهنوج آزاد شدند و مسائل مربوط به زندان و راهکار‌های کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نیز بررسی شد.

به گفته نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، در این سفر پنج روزه همچنین ملاقات مردمی با بیش از ۸۰ نفر از مردم شهرستان‌های جنوبی استان کرمان انجام و درخواست‌ها و مطالبات آن‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت.

بازدید رئیس کل دادگستری کرمان از روند اجرایی پل باغ بابوییه جیرفت

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تاکید دستگاه قضایی همواره بر این است که پروژه ه‌های اجرایی با حفظ حقوق مردم، با سرعت و به نحوی اطمینان بخش پیگیری شوند.

یدالله موحد در حاشیه بازدید از پل باغ بابوییه شهرستان جیرفت، از مداخلات گره گشای دادستانی جیرفت به منظور حل مشکلات موجود در مسیر اجرای این پروژه تقدیر کرد و گفت: مداخلات قضایی انجام شده این پروژه را از بن بست خارج و زمینه‌ای فراهم کرده که این پروژه طی چهار ماه آینده راه اندازی شود.

به گفته او، روند اجرایی این پروژه از ۱۸ ماه قبل آغاز شده است؛ اما به دلیل وجود معارض و مشکلات ایجاد شده در مسیر تملک اراضی واقع در مسیر اجرای آن، حدود شش ماه معطل بوده که به همت دادستانی جیرفت، این موارد برطرف شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان می گوید: با هماهنگی، همدلی و هم افزایی در بین مجموعه مدیران اجرایی، قضایی، امنیتی و اطلاعاتی، کار‌ها راحت پیش می‌رود و بسیاری از موارد حل می‌شود و اگر این همکاری‌ها نباشد، خلاء ایجاد شده و کار‌ها با سرعت پیش نمی‌رود.

موحد گفت: در تمامی موارد باید حقوق مردم دیده و مقررات ناظر بر تملک و اجرای پروژه‌های عمرانی به شکلی دقیقی اجرا شود و ضمن اجرای پروژه‌های عمرانی باید با اقناع افراد، از بروز نارضایتی مردم جلوگیری شود.

باید کار بزرگی به منظور مسیل‌ها و مسیر‌ها در جنوب استان کرمان انجام شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده در جنوب استان به به عقب ماندگی‌های موجود در رابطه با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای مواقع بحران و حوادث از جمله سیل در جنوب استان اشاره کرد و گفت: در کنار کمک رسانی‌ها و اقدامات امدادی در این منطقه، باید به منظور ساماندهی مسیل‌ها و مسیر‌ها کار بزرگی صورت گیرد و مرمت و تعریض پل‌ها باید به سرعت انجام شود تا در آینده شاهد بروز این حوادث نباشیم.

یدالله موحد می گوید: با توجه به بروز بارش‌های سیل آسا در بازه‌های زمانی مختلف در جنوب استان، مسیر‌ها و معبر‌ها باید متناسب با نیاز بازسازی شده و احیا شوند.

او گفت: متاسفانه همه شاهد بودیم که بارندگی اخیر و طغیان رودخانه ها، آسیب زیادی به مردم جنوب استان کرمان به ویژه در منطقه جازموریان وارد کرده است که در این سفر از برخی از این مناطق بازدید شد و به بررسی مشکلات مردم و ساکنان سیل زده پرداختیم.

به گفته موحد، با وجود تمامی اقداماتی که از سوی دستگاه‌های مختلف تاکنون انجام شده است؛ اما مردم هنوز به مشکلاتی روبرو هستند که باید اقدامات امدادی با قوت بیشتری ادامه یابد.

گلایه مندی مردم از سیستم بانکی غیرشفاف باید رفع شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مردم از سیستم بانکی غیرشفاف ناراحت و نگران هستند، پس باید بر مبنای فهم مشترک بین مدیران بانکی و همکاران قضایی، به نحوی برنامه ریزی شود که از بروز گلایه مندی‌ها جلوگیری شود.

یدالله موحد در جریان سفر پنج روزه به جنوب استان و نشست با رئیس بانک کشاورزی جیرفت گفت: باید توجه داشت که مردم نیز گلایه‌هایی از سیستم بانکی دارند و دستگاه قضایی به عنوان مرجعی برای تظلم خواهی، باید به این درخواست‌ها رسیدگی کند.

او می گوید: پول‌های موجود در بانک‌ها مربوط به مردم است و حقوق سپرده گذاران و مردم باید تامین شود و با استفاده از سازوکار‌های قانونی، با مشتریان بدحساب و بدعهد محکم برخورد کنیم؛ زیرا قانون مصارف و منابع بانکی را مشخص کرده و باید بین منابع و مصارف تعادلی ایجاد شود تا سیستم بانکی بتواند در خدمت توسعه، عمران، تولید، اشتغال و رشد اقتصادی کشور قرار گیرد.

به گفته موحد، رویکرد دستگاه قضایی مبتنی بر حمایت از سیستم بانکی در قالب چارچوب‌های مشخص قانونی است.

او می گوید: سیستم قضایی در حوزه‌های مختلف از جمله روند‌های ثبتی اقدامات را به نحوی پیگیری می‌کند که مشکلات بانک‌ها کاهش یافته و مطالبات بانکی وصول شود.

انتهای پیام/ب

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار