فناوری اطلاعات، زیرساخت اجرای ۶۵ درصد اهداف سند تحول قضایی است

معاون فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت: بیش از ۶۵ درصد مباحث مطروحه در سند تحول قضایی مربوط به فناوری اطلاعات است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - مهدی بخشی با اشاره به اجرای سند تحول قضایی، گفت: بیش از ۶۵ درصد مباحث مطروحه در سند تحول قضایی مربوط به فناوری اطلاعات است و به همین منظور نشست‌های یی با همکاران قضایی در سطح استان به منظور تبیین اهداف و برنامه‌های سند تحول قضایی برگزار می‌شود.

بخشی می گوید: استفاده از پابند الکترونیک، یکی از دستاورد‌های سند تحول قضایی است و از تاسیسات مطرح شده در آیین دادرسی کیفری می‌باشد.

او گفت : استفاده از پابند الکترونیکی از سیاست‌های قوه قضاییه در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانیان به شمار می‌رود.

معاون قضایی دادگستری کل استان کرمان گفت: تلاش می‌شود که در نشست‌های مشترک با همکاران قضایی، ضمن آموزش فناوری‌های نوین و آنچه که دنیا در راستای رفع اطاله دادرسی و افزایش رضایت مندی استفاده می‌کند را به همکاران آموزش داده تا از این مسیر زمینه لازم برای ارتقای کیفیت و سرعت در انجام خدمات قضایی را فراهم نمائیم.

بخشی گفت: در قالب نشست‌های مشترک با همکاران قضایی در سطح استان، عملکرد حوزه‌های مختلف بر اساس شاخص‌های مورد تاکید قوه قضاییه رصد شده و جایگاه هر شعبه در کشور واستان را به آن‌ها تذکر می‌دهیم.

او با اشاره به راه اندازی سامانه‌های مختلف در قوه قضاییه، عنوان کرد: سامانه ساما از جمله این موارد است که اطلاعات شهود حرفه‌ای، محکومین فراری و افرادتحت تعقیب در ان ثبت و ضبط می‌گردد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار