در بحبوحه تنش‌های روسیه و غرب برسر اوکراین، رئیس‌جمهور این کشور با سازنده خواندن مذاکرات با روسیه خواستار ادامه این روند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، مذاکرات با روسیه درهفته جاری را سازنده دانست و از ادامه آن در ماه آینده میلادی استقبال کرد.

طبق گزارش گاردین، دفتر رئیس‌جمهور اوکراین به نقل از زلنسکی از مذاکرات با روسیه در غالب نشست نرماندی استقبال کرد و دربیانیه‌ای تمایل اوکراین به ادامه مذاکرات در برلین برای ۲ هفته آینده و با حضور آلمان، فرانسه و روسیه را ابراز کرد.

همچنین «دمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، نیز اعلام کرد: «مقام‌ها برای ادامه مذاکرات ماه آینده و در برلین توافق کردند و این به معنی باقی ماندنِ روابط دیپلماتیک با روسیه حداقل برای ۲ هفته آینده است.»

ساعاتی پیش «لارس کلینگ بیل» یکی از رهبران حزب حاکم سوسیال دموکرات آلمان (SPD)، خواستار بیان شفاف عواقب هرگونه اقدام از سوی روسیه شد و اعلام کرد که اروپا بدون روسیه نمی‌تواند در صلح باقی بماند.

ریشه اختلافات روسیه و اوکراین، الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) است. اکنون غرب و ناتو مدعی حمله احتمالی روسیه هستند.

البته روسیه بار‌ها ادعا‌های مطرح شده از سوی غرب و اوکراین مبنی بر این‌که تجمع نیرو‌های این کشور در نزدیکی مرز با اوکراین در تدارک حمله به کشور همسایه است را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار