استاندار گیلان گفت: سرعت بخشیدن به رونق اقتصادی این استان در اولویت برنامه‌های ارائه شده به رئیس‌جمهوری است.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - اسدالله عباسی شب گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه باران گفت: سرعت بخشیدن به اقتصاد استان گیلان در اولویت برنامه‌های ارائه شده به رئیس جمهور در پانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم است.

به گفته او با تشکیل کارگروه‌ها و جلسات در گیلان و همچنین حضور در نهاد ریاست جمهوری نیاز‌ها و خواسته‌های مردم و میزان درخواست اعتبارات در سطح ملی بررسی و بیان شده است.

رئیس جمهور در این سفر در برخی مناطق به صورت سرزده حضور خواهد داشت و از نزدیک با مشکلات و مسائل مردم خبردار می‌شود و دستورات لازم را صادر می‌کنند.

حضور در نشست با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، دانشگاهیان، سرمایه‌گذاران، کشاورزان، فعالان حوزه صنعت، ورزش در عصر جمعه از دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهوری به گیلان است.

استاندار گیلان همچنین از مردم گیلان که به علت محدودیت مکانی و نیز لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، امکان حضور در این دیدار‌ها برای آنان وجود نداشته است، عذرخواهی کرد.

جلسه شورای اداری گیلان نیز با حضور سید ابراهیم رئیسی و وزرا برگزار و مشکلات بررسی شده توسط نمایندگان رئیس جمهور در سطح شهرستان‌ها به سمع و نظر رئیس قوه مجریه رسانده می‌شود.

همزمان با بازدید‌های رئیس‌جمهوری از مناطق مختلف وزرا نیز به عنوان نمایندگان تام الاختیار رئیس جمهور به همراه نمایندگان مردم، ائمه جمعه و فرمانداران در سطح شهرستان‌های استان گیلان حضور خواهند داشت.

اولویت‌های سفر رئیس جمهوری به استان گیلان

استاندار گیلان به اولویت‌های استان گیلان برای ارائه به رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۶۰۰ پروژه و طرح نیمه تمام در گیلان وجود دارد که برای اتمام این طرح‌ها و پروژه‌ها بیش از ۷۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز است.

به گفته عباسی زمانی اقتصاد استان گیلان شکوفا می‌شود که زیرساخت‌هایی نظیر راه آهن، آزادراه‌ها و بنادر ما تقویت شوند.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان

خط‌های آهن رشت - کاسپین، آستارا - آستارا، آزادراه ها، تنش آبی و سدسازی، توجه به آب کشاورزی، فاضلاب و هدایت آب‌های سطحی، پسماند و همچنین تالاب بین المللی بندر انزلی از دیگر مسائل مهمی است که در این سفر بررسی خواهد شد.

مشکلات حوزه کشاورزی و محصولات استراتژیک همچون چای، برنج، زیتون، ابریشم، آبزی پروری و تولید ماهیان سردآبی، زمین‌های نسقی، طرح جهش مسکن و اشتغال به ویژه کارگاه‌هایی که راکد و نیمه تمام هستند نیز به عنوان مطالبه مردم گیلان در حضور رئیس‌جمهوری اعلام می‌شود.

اشتغال دریامحور با فعال کردن بنادر، ظرفیت‌هایی است که در این زمینه برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

سهم گیلان از ایجاد سالانه یک میلیون اشتغال در سطح کشور، ۲۳ هزار نفر است که امید است با برنامه‌ریزی انجام شده این امر در مدت ۳ سال در گیلان محقق شود.

استاندار گیلان ابراز امیدواری کرد؛ مردم این استان خبر‌های خوبی از زبان رئیس جمهوری در نشست خبری پایان سفر بشنوند.

عباسی رویکرد سفر‌های رئیس جمهور به استان‌ها را کم کردن فاصله بین مردم و مسئولین دانست و گفت: مردم گیلان در این زمینه می‌توانند در تماس با سامانه سامد به شماره ۱۱۱ مسائل و مشکلات خود را بیان کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.