امام جمعه موقت شهرکرد گفت: ایران دارای تاریخی کهن و پیشینه‌ای درخشان است و نباید فرهنگ غرب و غرب گرایی در کشور رونق بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - حجت‌الاسلام سیدابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد گفت: اسلام و تشیع مانند تاج مرصع و جواهرنشان، ایران را بیش از پیش در سراسر جهان پرافتخار کرده که تاج اسلام و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هزاران بار بر درخشش و سربلندی ایران افزوده است.

برخی‌ افراد با سر دادن شعار‌هایی مانند ایران کهن و ایران باستانی ذهن جوانان را به این مسئله سوق می‌دهند که ما را با عرب‌ها نسبتی نیست و با بعضی اتهامات و موضوعات غیرواقعی بر افکار عمومی خدشه وارد می‌کنند.


بیشتر بخوانید


بر اساس سخنان علامه شهید مرتضی مطهری در کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام متوجه خواهیم شد که موضوعات مطرح شده به بهانه باستان‌گرایی بی‌پابه و اساس است.

عبدالحسین زرین‌کوب در زمره افرادی قرار دارد که بی‌محابا به حضور اسلام در ایران حمله و بی‌احترامی کرده به طور مثال در کتاب یک قرن سکوت، به‌صورت آگاهانه، اما متعصبانه برخی برهه‌های تاریخی را ترسیم کرده است که هم‌چنان این دست مطالب توسط مغرضان ترویج و نشر می‌شوند حال آنکه زرین‌کوب بعد‌ها توبه‌نامه نوشت و بیان کرد که نگاهی متعصبانه به تاریخ داشته و نگاهش منصفانه نبوده است.

اسلام ارزش والایی را برای زن قائل است و نمی‌پسندد که تصاویر زنان در هر جایگاهی حتی بر سنگ قبور در معرض رؤیت عموم و در ملأ عام قرار گیرد، بنابراین انتظار می‌رود که این رویه هر چه زودتر متوقف شود.

همچنین اسلام برای تمام موجودات عالم از جمله حیوانات ارزش و اهمیت قائل است با این حال راه دادن برخی حیوانات نجس و حرام‌گوشت از حیث فقهی حرام اعلام شده است، این بدان معنا نیست که سگ موجودی شر و پست باشد، بلکه راه یافتن آن به محل زندگی انسان بر طبق دستور و حکم شرعی اسلام پسندیده نیست، امروزه شاهد هستیم که فرهنگ غلط مغرب‌زمین به زندگی‌ها رسوخ کرده و برخی خانواده‌ها این حیوان را در خانه نگهداری و یا سگ‌گردانی می‌کنند که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار