دستیابی بر سرنخ‌هایی درمورد عاملان حمله به فرودگاه بغداد

رسانه امنیتی عراق گزارش داد که سرنخ‌هایی درمورد عاملان حمله امروز صبح به فرودگاه بین‌المللی بغداد پیدا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز جمعه اعلام کرد که سرنخ‌های مهمی درمورد عاملان حمله به فرودگاه بین‌المللی بغداد پیدا شده و تردیدی نیست که این حمله یک اقدام تروریستی با هدف مختل کردن تلاش‌ها برای احیای نقش منطقه‌ای عراق بوده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق «واع»، در بیانیه رسانه امنیتی این کشور آمده است: «گروه‌های تروریستی فرودگاه بین‌المللی بغداد را صبح امروز با ۶ موشک کاتیوشا هدف قرار دادند تا از این طریق توانمندی‌های کشور را هدف قرار دهند. موشک‌ها در محل توقف هواپیما‌ها سقوط کرد که منجر به آسیب رسیدن به ۲ هواپیما شد.»

این بیانیه می‌افزاید: «هدف از این اقدام تروریستی مختل کردن تلاش‌های دولتی برای احیای نقش منطقه‌ای عراق و همچنین مختل کردن فعالیت خطوط هوایی عراق بوده است.»

در پایان این بیانیه تأکید شده است: «بلافاصله پس از این اقدام تروریستی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی انجام وظیفه خود را آغاز و ۳ موشک را داخل سکوی پرتاب در شهرستان ابوغریب پیدا کردند، کما این‌که سرنخ‌های مهمی در مورد جنایتکاران برای دستگیری و اتخاذ تصمیمات قانونی علیه آن‌ها پیدا شده است.»

منابع امنیتی عراقی صبح امروز اعلام کرد، فرودگاه بین‌المللی بغداد با ۶ راکت هدف قرار گرفت. در نتیجه این حمله، یک هواپیمای مسافربری خارج از رده که در فرودگاه پارک شده بود، آسیب دید. این راکت‌ها به نزدیکی پایگاه نظامی ویکتوریای آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد اصابت کرده است.

چندی پیش نیز پایگاه‌های ویکتوریا و عین‌الاسد در عراق که بدست نظامیان آمریکا کنترل می‌شد هدف حملات راکتی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار