رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز اولویت دوره فعلی مدیریت شهری در طرح پارک بزرگ تبریز را حفظ زمین‌های کشاورزی موجود در این منطقه عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -روح اله رشیدی  گفت: از سال‌های گذشته همواره در خصوص پارک بزرگ تبریز صحبت می‌شود و ما در دوره اخیر مدیریت شهری به این نتیجه رسیده ایم که اولویت ما ابتدا باید حفظ اراضی کشاورزی باشد که نسل اندر نسل وجود داشته است.

شهرداری اگر می‌خواهد در این منطقه کاری کند، باید با لحاظ این اولویت و با تقویت این اراضی باشد، چون از زمانی که شهرداری به این منطقه ورود پیدا کرده و زمین‌ها را تملک کرده است، مدیریت خوبی اتفاق نیفتاده و این زمین‌ها آسیب دیده و زمین‌هایی که قدمت آن‌ها به ۷۰۰ سال قبل می‌رسد، بدون رسیدگی مانده و خشک شده است.

 مردم این زمین‌ها را بهتر از ما نگهداری می‌کردند و با این حال ما در شورای ششم تصمیم گرفته‌ایم که این زمین‌ها را با چنگ و دندان حفظ کنیم.

 ایده طرح پارک بزرگ، گسترده‌تر از صرف حفظ اراضی بود.

توجه به اینکه هر طرحی باید قابلیت اجرایی داشته باشد و متناسب با توان شهرداری بوده و به هدف نهایی برسد، در شورای ششم پیشنهاد شد که شهرداری این طرح را محدود و کانون اصلی را اراضی موجود قرار دهد.

هر مشاوری هم که می‌خواهد کار کند، باید طرح هایش ناظر بر حفظ اراضی، ایجاد راه دسترسی، ایجاد بازارچه‌های توزیع، تامین آب کشاورزان و اصلاح شبکه آبیاری و ... باشد تا در نهایت این زمین‌ها با اجاره به کشاورزان حفظ و زمین‌های خشک شده دوباره احیا شود.

  تلاش می‌کنیم که این زمین‌ها تخریب نشود.

 ایده طرح پارک بزرگ فعلا نمی‌تواند عملیاتی شود چرا که چند هزار میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه لازم است. بر این اساس ما گفته‌ایم که هدف فعلی، باید حفظ وضع موجود باغ‌های غرب تبریز باشد و دستکاری و ورود شهرداری نیز در نهایت به نفع کشاورزان باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.