مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: تعداد ۱۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز (ماینر) هفته گذشته در سه منطقه زیرمجموعه این شرکت کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - عبدالحمیدعباس گفت: ۱۱۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز (ماینر) در مناطق عین ۲ و کوی علوی اهواز، و نورآباد زرگان، از چهار محل کشف و جمع‌آوری شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تعداد ۳۴ دستگاه ماینر از یک انبار وسایل سرقتی شبکه برق در منطقه نورآباد و تعداد ۳۲ دستگاه ماینر M ۳ در منطقه عین ۲ با همکاری عوامل یگان امداد و کلانتری ۱۹ این منطقه کشف و جمع آوری شد.

او گفت: تعداد ۴۴ دستگاه ماینر (استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز) با همکاری پلیس در کوی علوی اهواز کشف شد و تعداد ۱۷۵ مزرعه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز از ابتدای امسال تا پایان دی ۱۴۰۰ در نقاط مختلف کلانشهر اهواز در راستای کاهش تلفات انرژی با تلاش ماموران نیروی انتظامی و حکم قضایی کشف و ضبط شده است.

این مقام مسئول می گوید: هر دستگاه ماینر۲ و نیم کیلو وات ساعت، معادل یک دستگاه کولرگازی ۲۴هزار مصرف برق دارد. استفاده از این دستگاه‌ها علاوه بر استفاده از تعرفه ارزان، خسارت زیادی به شبکه توزیع وارد کرده و باعث آسیب جدی به لوازم برقی شهروندان می‌شود.

شهروندان برای اطلاع رسانی در خصوص ماینر‌های غیرمجاز از طریق اپلیکیشن برق من ،سامانه اینترنتی www.tavanir.org.ir/samaat و نیز با شماره گیری ۱۲۱ و ۱۵۲۱ برای ثبت گزارش‌های مردمی ومعرفی اماکن غیرمجاز استخراج رمز ارز اقدام کنند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد، اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آن‌ها در ایران غیرمجاز است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.