نخست وزیر انگلیس قرار است در تماس تلفنی خود با رئیس جمهور روسیه، او را به تعامل دیپلماتیک بر سر اوکراین ترغیب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد: بوریس جانسون خواهان اجتناب از خونریزی در اوکراین است و در هفته جاری در گفتگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین قرار است بار دیگر او را به عقب نشینی از موضع خود و تعامل دیپلماتیک ترغیب کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، علاوه بر این تماس، نخست وزیر انگلیس قرار است در روز‌های آینده سفری به اوکراین داشته باشد.

وزارت امور خارجه انگلیس قرار است روز دوشنبه در پارلمان، تشدید نظام تحریم‌های خود را علیه روسیه اعلام کند تا این امکان برای انگلیس فراهم شود که منافع راهبردی و مالی مسکو را هدف قرار دهد.

روسیه در ماه‌های اخیر ده‌ها هزار نیروی نظامی را در مرز‌های اوکراین مستقر کرده که نگرانی‌ها را در مورد حمله به این کشور افزایش داده است. اگر چه دولت روسیه چنین طرحی را رد می‌کند، بر تضمین‌های کتبی برای امنیت روسیه از جمله وعده عدم پیوستن اوکراین به ناتو، اصرار دارد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس ظرف دو هفته آینده سفری به مسکو خواهد داشت.

وزرای خارجه انگلیس از زمان سفر بوریس جانسون در دسامبر ۲۰۱۷ تا به امروز به روسیه سفر نکرده اند.

انگلیس پیشتر نیز تهدید کرده بود در صورت بالا گرفتن اختلافات سیاسی میان روسیه و اوکراین همراه با متحدان خود در ناتو علیه مسکو اقدام خواهد کرد. لندن همچنین در همراهی با آمریکا بار‌ها اعلام کرده است در صورتی که مسکو به کی یف حمله کند ولادیمیر پوتین باید منتظر تحریم‌هایی بی سابقه در زمینه اقتصادی و سیاسی باشد.

مذاکرات بسیار پیشرفته‌ای میان مقامات آمریکایی، انگلیسی و برخی متحدان ناتو برای استقرار نیرو‌های نظامی و تجهیزات جنگی پیشرفته در شرق اروپا در جریان است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز (شنبه) پس از بازگشت خود از پیتسبورگ در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک نیرو‌های نظامی را به منظور پیوستن به نیرو‌های ناتو به شرق اروپا اعزام خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار