وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۱۲ سامانه ضد هوایی «پانتسیر اس» را به بلاروس ارسال کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - وزارت دفاع روسیه ظهر امروز (شنبه) از ارسال ۱۲ سامانه موشکی و ضد هوایی پانتسیر اس (Pantsir-S) به بلاروس خبر داد.

براساس گزارش المیادین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این سامانه‌ها به عنوان بخشی از سامانه یکپارچه پدافند هوایی منطقه‌ای بلاروس و روسیه به مناطق تعیین شده منتقل خواهند شد.

از سوی دیگر، سفارت آمریکا در کی‌یف از ورود محموله کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین خبر داد و این محموله شامل بیش از ۹۰ تن سلاح کشنده از جمله مهمات برای مدافعان خط مقدم اوکراین بود.

این در حالی است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، چند روز پیش گفته بود که کشور‌های عضو این ائتلاف نیرو‌های خود را در حالت آماده باش قرار داده و استقرار کشتی‌ها و جنگنده‌های خود را در اروپای شرقی در پاسخ به استقرار نظامی روزافزون روسیه در مرز اوکراین افزایش می‌دهند.

آموزش و انتقال تسلیحات انجام شده توسط آمریکا به نظامیان اوکراین، روسیه را تحریک می‌کند و نگرانی این کشور را در مورد بازتولید سناریوی جنگ سرد و پیامد‌های آن که به تقویت اتحاد‌های نظامی در مرز‌های دولت روسیه بستگی دارد، افزایش می‌دهد.

مسکو نیز در مقابل از آمریکا خواست تا ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کند، زیرا از نظر روسیه این یک تهدید مستقیم برای امنیت این کشور تلقی می‌شود.

پیش از این نیز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود در مسأله پیشنهاد‌های روسیه، پاسخ مثبتی از سوی آمریکا داده نشده است و محتوای پاسخ آمریکا به پیشنهاد‌های مسکو به زودی منتشر خواهد شد. پاسخ آمریکا شامل مواضعی است که اجازه گفتگو‌های جدی را در زمینه مسائل ثانویه می‌دهد.

برخی از این نگرانی‌ها شامل گسترش نیرو‌های ناتو در نزدیکی مرز‌های مسکو، استقرار سلاح‌های نظامی تهاجمی در مرز‌های اوکراین و نیز بازگرداندن قابلیت‌های نظامی و زیرساخت‌های ناتو به وضعیت قبل از هشدار می‌شود. آمریکا و برخی کشور‌های عضو ناتو اعلام کرده اند برخی خواسته‌های روسیه منطقی نیست، ولی همچنان در‌های گفتگو باز هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار