رئیس سازمان سنجش گفت: سازمان سنجش با داوطلبانی که در زمان برگزاری کنکور ۱۴۰۰ وسایل پیشرفته همراه داشته اند، برخورد خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - عبدالرسول پورعباس گفت: کنکور ۳ سال اخیر دارای شبهاتی است که برخی از مرتکبین آن‌ها به عنوان متقلب واقعی شناخته شده اند.

علت شبهات داوطلبان کنکور‌های ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این است که رتبه قبولی داوطلبان به نسبت معدل دوره دبیرستانشان مورد قبول سازمان سنجش واقع نشده است و در تناسب با یکدیگر قرار ندارند.  

او گفت: طیف وسیعی از افراد شبهه دار کنکور سراسری متقلب نبوده اند؛ بلکه افراد دیگری آن‌ها را متهم به این کار کرده اند. برای مثال طبق اظهار نظر برخی‌ رتبه بالای داوطلبان کنکوری به علت تقلب بوده؛ چرا که معدل دوران دبیرستانشان کم بوده است.

پیشتر رئیس سازمان سنجش گفته بود که مردم به هیچ عنوان نباید نسبت به این موضوع نگرانی داشته و باید مطمئن باشند که رسیدگی‌ها کاملا دقیق و موشکافانه خواهند بود. این پرونده‌ها عمدتاً در کنکور سراسری رشته پزشکی بوده اند؛ اما گزارش‌ها در همه رشته‌ها وجود داشته است.

او گفت: حراست سازمان سنجش هم نسبت به شبهات کنکور ۳ سال گذشته نامه درج کرده است که بعد از بررسی‌های ما این موضوع لغو شده و این موارد تبرئه شده اند. داوطلبانی که وسایل پیشرفته مانند هندزفری، عینک دوربین دار، ساعت‌های هوشمند و ... دارند یا در شبکه‌های اینترنتی تقلب پول رد و بدل کرده اند، متقلب هستند و سازمان سنجش با آن‌ها برخورد خواهد کرد؛ اما دیگر افراد که بر اساس حدس و گمان یا گزارش‌های شهری شناسایی شده اند را تبرئه کرده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار