وزارت دفاع طالبان اعلام کرد که برایشان مسأله قومیت مطرح نیست و کسی که مجرم باشد مجازات می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - ملا محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع حکومت طالبان در سخنرانی در فاریاب اعلام کرد که اگر مخدوم عالم، فرمانده اوزبک تبار طالبان مجرم باشد خودش به او جزا خواهد داد.

وزارت دفاع طالبان امروز شنبه (۹ دلو) بیانیه ملا یعقوب که گفته می‌شود در میان مردم فاریاب در آن ولایت ارائه شده را منتشر کرده است.

در این بیانیه ملا محمد یعقوب گفته که برای او مسأله قومیت مطرح نیست و کسی که مجرم است مجازات خواهد شد و از کسی که مظلوم باشد، دفاع می‌شود. 

مخدوم عالم در حال حاضر مجرم نه، بلکه متهم است.

سرپرست وزارت دفاع طالبان گفت که دادگاه طالبان حق دارد که حتی خود او را از پشت تربیون بازداشت و زندانی کند و هیچ کسی حق ندارد در حمایت از او از چوکی برخیزد.

این در حالی است که مخدوم عالم یکی از فرماندهان اوزبک تبار طالبان چندی پیش از سوی معاون وزارت دفاع طالبان در بلخ بازداشت شد.

مخدوم عالم که گفته شده توسط افراد مولوی فاضل، معاون وزارت دفاع طالبان بازداشت شده و به کابل انتقال داده شده است.

طالبان گفته است که او در پیوند به یک رویداد اختطاف  و آدم ربایی بازداشت شده و تحقیقات در موردش جریان دارد.

نشر خبر بازداشت او با موجی از اعتراضات مردم اوزبک تبار در فاریاب مواجه شد.

طالبان اوزبک تبار در فاریاب با طالبان پشتون درگیری مسلحانه نیز کردند؛ اما طالبان با فرستادن نیرو خشونت ها در این ولایت را کنترل کردند.

مخدوم عالم، یکی از فرماندهان ارشد طالبان ازبک‌تبار است که در نخستین روزهای حاکمیت طالبان بر افغانستان، به‌حیث معاون والی طالبان برای ولایت سرپل تعیین شده بود.

پیش از آن رئيس کمیسیون نظامی طالبان در فاریاب بوده است.

نقیب‌الله فایق، والی سابق فاریاب، مخدوم عالم را به‌عنوان "ارشدترين" فرمانده ازبک‌تبار طالبان یاد کرده و گفته بود که او به دستور ملا فاضل آخوند، معاون وزارت دفاع طالبان بازداشت شده است.

فایق طالبان را متهم کرده بود که به دنبال تصفیه‌ صفوف خود از حضور ازبک‌تباران است.

انتهای پیام/ ر

 

 

برچسب ها: فاریاب ، طالبان ، ازبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار