راه آهن سراسری ایران با یک قرن قدمت + فیلم

راه آهن سراسری ایران، یکی از قدیمی‌ترین مسیر‌های حمل و نقل داخل کشور ما به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان - راه آهن سراسری ایران یکی از قدیمی‌ترین مسیر‌های حمل و نقل داخل کشور ما به شمار می‌رود که استان‌های زیادی را پوشش می‌دهد.

قدمت راه آهن سراسری ایران نزدیک به ۱۰۰ سال است؛ البته نخستین خطوط ریلی در ایران نزدیک به ۱۵۰ سال پیش ساخته شدند؛ اما عمر خط ریلی گسترده امروزی که از آن با نام راه آهن شمال - جنوب ایران یاد می‌کنند، نزدیک به یک قرن است و پل ورسک شاخص‌ترین اثر سازه‌ای آن محسوب می‌شود.

 

 


بیشتر بخوانید:


 

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
کافیه یکبار در این مسیر با قطار سفر کنید تا عظمت آنرا در یابید. بخصوص در منطقه کوهستانی مازندران و لرستان آن تعداد تونل و پلهای بلند که ساختنشان حدود 90 سال پیش شگفت انگیز بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
این پل در دوران جنگ جهانی دوم توسط چرچیل، نخست‌وزیر وقت انگلیس پل پیروزی لقب گرفت. همچنین در ۲۳ تیرماه ۱۳۲۴ بنابر پیشنهاد وزارت راه، پل ورسک به نام پل پیروزی نامیده شد.بعد انقلاب سالانه بیش از 600هزار کیلومتر راه اهن درست شده . در حالی که در زمان 53 سال حکومت ان دو ملعون حدود 2هزار کیلومتر اون هم به دستور انگلیس ساخته شد
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۰:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
فقط با مالیات یک قرانی بر هر من قند و شکر این پروژه انجام شد قند و شکری که هیچ وقت تا قاجار کالای ضروری ایرانیان نبود بلکه استعماگران انگلیس آنرا مانند سیگار برای جلوگیری از ورشکستگی صنایعشان وارد فرهنگ خوراکی مردم ما کرده بودند با گران کردن این یک قرانی بر هم من کالای انگلیسی خیلی از بازاریها و مذهبیون و علمای دینی کشور مان اعتراض و تحصن به پا کردند حتا با حکومت درگیر شدند معلوم نیست که الان تورم 80 درصد در سال داریم این حضرات کجا هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
رضا شاه از بس که خائن بود در طی حدود 20 سال راه آهن سراسرس ایران ، دانشگاه تهران ، نیرو های سه گانه ارتش ، جاده چالوس ، بندر انزلی و .... را بنا کرد تا بیگانگان بتوانند به راحتی از کشور ما عبور کنند و منابع ما را به غارت ببرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چرا اصل قضیه را نمی نویسید و به این جوانان اطلاعات غلط می دهید؟ رضاخان این مسیر را برای انتقال سربازان انگلیسی از جنوب به شمال در جنگ جهانی ساخت تا بتوانند به سرعت نیروهایشان را بدون آن که از شهرهای مهم ایران بگذرند و مردم متوجه شوند به جبهه روسیه برسانند. لذا با پول ملت ایران برای انگلیسی ها راه آهنی را ساختند که از شهرهای اصلی و مهم کشور مثل شیراز و اصفهان و ...عبورش ندادند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۰ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
سازندگان اصلی راه اهن ایران المانها بودن // شرکت زیمنس و شرکت فیلیپ هولتسمان // ضمنا شروع ساخت ان 12 سال زودتر از جنگ جهانی بوده و ربطی به حمل و نقل متفقین نداشته
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
ناشناس تاریخ دان // اون موقع که راه اهن سراسری را ساختن // هیتلر هنوز گروهبان دوم هم نشده بوده // سرجوخه بوده
آخرین اخبار