رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: استان زنجان در صدور اسناد اراضی کشاورزی در کشور پیشتاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - شجاعی امروز در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان با بیان اینکه نبود سند بستری برای سودجویی و زمین خواری ایجاد می‌کند، گفت: نداشتن سند موجب شده زمین‌های کشاورزان ما که نسل به نسل در آن‌ها کشاورزی می‌کنند، بلا تکلیف بماند.

او می گوید: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم این است که تا پایان دولت موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی را به سرانجام برساند.

شجاعی گفت: یکی از اشکالاتی که تاکنون در سنددار کردن زمین‌های کشاورزی وارد بوده این است که ما فکر می‌کردیم یک دستگاه متولی این موضوع است در حالیکه کلیه اجزای حاکمیت در کشور باید برای این اجرای این طرح پای کار بیایند.

او به تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان‌ها اشاره کرد و گفت: رییس جمهور بر سند دار کردن اراضی کشاورزی تأکید دارد و در این راستا طی نامه‌ای که از سوی وزیر جهاد کشاورزی به استانداران ارسال شده، در همه استان‌ها قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی تشکیل خواهد شد.

شجاعی به برگزاری جشن سنددار شدن اراضی کشاورزی در شهرستان‌های خرمدره و سلطانیه در استان زنجان همزمان با ۲۲ بهمن ماه اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، مدت زمان ۱۸ ماهه‌ای تعیین شده تا همه اراضی کشاورزی در استان زنجان سنددار شوند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در خصوص مشکل سند و مالکیت در برخی اراضی شریف آباد ابهر، گفت: در این خصوص به طور استثنا از اختیارات خود برای حل مشکل اراضی کشاورزی استفاده خواهیم کرد تا عدالت در آن منطقه برقرار شود.

شجاعی می گوید: سعی مان بر این است که هر چه زودتر بتوانیم درخواست اهالی این منطقه را در خصوص تعیین تکلیف اراضی به سرانجام برسانیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.