سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیگیری برای رفع چالش‌های پزشکان خانواده استان فارس در مجموعه وزارت بهداشت خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر سید وحید حسینی در نشست با اعضای انجمن پزشکان عمومی شیراز با اشاره به اهمیت اقدامات پزشکان خانواده در استان گفت: پزشکان خانواده به عنوان سربازان خط مقدم در جبهه سلامت، نقش موثری در ارتقای سلامت مردم استان دارند، بنابراین ضرورت دارد مسئولان وزارت بهداشت، نگاه ویژه‌ای به رفع چالش‌ها و دغدغه‌های آنان داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اهمیت خدمات پزشکان و پیراپزشکان در سطح جامعه گفت: با تلاش شبانه روزی مدافعان سلامت در بحران کرونا، جایگاه پزشکی در سطح جامعه ارتقا یافته و نقش پزشکان خانواده در در پیشگیری، تشخیص و درمان کرونا به دلیل ارتباط اولیه با بیماران و مراجعان، پررنگ‌تر بوده است.

او با اشاره به گسترش شیوع بیماری‌های غیرواگیر در کشور، بر تلاش برای آگاه سازی افراد جامعه در امر خودمراقبتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان و پرفشاری خون تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این نشست حمایت خود را برای پیگیری چالش‌های پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در مجموعه وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: همه موارد مطرح شده و نظرات و پیشنهادات در این نشست به مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
مشگلات پزشکان خانواده پیگیری میشود یا مشگلات بیماران خانواده