مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در غرفه استان کردستان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که از امروز برپا شده جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان معرفی می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - یعقوب گویلیان امروز در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت:اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با همکاری استان‌های غربی کشور شامل کرمانشاه، ایلام، همدان و لرستان و با مشارکت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی و شهرداری سنندج و بخش خصوصی گردشگری در فضایی به مساحت ۶۰۰ مترمربع، جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان را در این نمایشگاه معرفی می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان می گوید:امسال غرفه استان کردستان با رویکرد متفاوت و تمرکز بر بازار‌های خارجی، علاوه بر بازار‌های داخلی و حضور بخش خصوصی اقلیم کردستان عراق برنامه‌ریزی شده است.

او می گوید:در غرفه اصلی علاوه بر بخش دولتی به‌عنوان برنامه‌ریز و سیاست‌گذار، نمایندگان بخش خصوصی استان در قالب ۸ کانتر شامل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، جامعه حرفه‌ای هتل‌داران و مهمان‌پذیرها، انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، جامعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، انجمن راهنمایان گردشگری، گردشگری مجازی، پایگاه جهانی هورامان و منطقه اقلیم کردستان حضور دارند.

گویلیان گفت: در این نمایشگاه ظرفیت‌هایی از جمله سنندج شهر خلاق موسیقی، مریوان شهر جهانی کلاش، کاکو سفلی و روستای ملی گلیم نیز معرفی می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان می گوید:علاوه بر غرفه‌های اصلی، ۷ غرفه صنایع‌دستی از صنعتگران صنایع‌دستی استان شامل ارغوان‌بافی، صندوقچه‌سنتی، صنایع‌دستی هورامان، سوراجی سنتی، ساز کوبه‌ای و دو غرفه گلیم‌بافی برپا شده است.

او گفت:برگزاری نشست‌های B۲B با کشور‌های عراق، پاکستان با تمرکز بر معرفی منطقه هورامان و مناطق کمتر شناخته کردستان با حضور کلیه مقامات استانی و کشوری، طراحی پکیج‌های تلفیقی بین ۵ استان و نشست‌های همکاری با سایر استان‌ها وبرنامه‌های فرهنگی و هنری، از جمله برنامه‌های شاخص استان در این نمایشگاه است.

گویلیان گفت:هدف از شرکت در این نمایشگاه، آشنایی و معرفی امکانات، ظرفیت‌ها و توان استان در حوزه گردشگری و فراهم کردن شرایط ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان می گوید:با توجه به نزدیکی به ایام نوروز، این نمایشگاه می‌تواند فرصت مناسبی برای گردشگران در انتخاب استان کردستان به عنوان مقصد نوروزی برای سفر باشد.

به گفته او:پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از تاریخ ۹ لغایت ۱۲ بهمن‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و غرفه استان کردستان در سالن ۳۸ B میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.