‌معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: دامداران خراسان شمالی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دام در اختیار دارند از ابتدای امسال تاکنون برای آنها ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد - محمد محمدزاده گفت: در مجموع ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب دامدار کارت برای استان ابلاغ شد که مرحله اول کامل جذب شد و مابقی نیز مانده است.

او گفت: ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رفع مشکل و تامین نهاده برای دامداران این استان نیاز است.


بیشتر بخوانید


محمدزاده گفت: از مجموع خوراک دام توزیع شده در بین بهره برداران ۳۰ هزار و ۶۳۱ تن به صورت خام بوده و ۴۳ هزار و ۹۳۳ تن به کارخانجات خوراک دام برای تبدیل به کنسانتره تحویل شده است.

‌معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: ۷۴ هزار و ۵۶۵ هزار تن انواع علوفه دامی با هدف تغذیه دستی دام‌ها بین دامداران استان در ۹ ماه امسال توزیع شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش دارد.

دامدار کارت، برای رفع مشکل و تامین نهاده مورد نیاز دامداران است که با سقف ۵۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال و با سود ۱۱ درصد در اختیار دامداران مناطق روستایی قرار می‌گیرد.

 تعداد بهره برداران در بخش دام را ۴۶ هزار نفر ذکر کرد و افزود: در مرحله اول کمک‌ها به دامداران رسوتایی تعلق گرفته است.

کاهش بارندگی بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته، خشکسالی شدید، کاهش محصولات زراعی و علوفه مراتع، کمبود و گرانی علوفه و نهاده دامی سبب دغدغه تولیدکنندگان شده است.

 با توجه به اینکه بیش از ۴۴ جمعیت استان ساکن روستا و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی به حرفه دامپروری اشتغال دارند کمبود و گرانی علوفه این قشر را با چالش مواجه کرده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.