مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در دهه فجر امسال پروژه آبرسانی به ۱۳ روستای استان با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج -علیرضا تخت شاهی گفت: در دهه فجر امسال با افتتاح پروژه آبرسانی به  ۱۳ روستا در استان بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش شرکت آبفا قرار گرفته و از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان می گوید: در قالب این پروژه آبرسانی به روستا‌های شکوه آباد، سلطان آباد، قزلچکند، کوسعنبر، قلعه ولیانه، ماضی بن، عباس آباد، ولی آباد، کوییچ سفلی، گوریچه، بیلو، تازآباد، عیسی آباد و گزردره انجام می‌شود.

او با بیان اینکه منابع تامین آب در این پروژه آبرسانی از محل چاه و چشمه‌ها انجام می‌شود، گفت: طول خطوط انتقال در این پروژه‌ها حدود ۳۴ کیلومتر، حجم مخازن آب یک هزار و ۵۴۰ متر مکعب، تعداد ایستگاه‌های پمپاژ ۱۰ باب و محل تامین اعتبارات استانی و ملی بوده است.

تخت شاهی با اشاره به وجود ۵۰۵ حلقه چاه، یک هزار و ۸۰ دهنه چشمه و ۱۹ رشته قنات روستایی در استان، گفت: یک هزار و ۶۶ باب مخزن آبرسانی با ظرفیت ۹۹ هزار و ۲۶۷ مترمکعب و ۱۹۸ ایستگاه پمپاژ برای تامین آب روستاییان در استان استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به جمعیت ۴۷۰ هزار نفری روستا‌های استان، گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت زیر پوشش تامین آب قرار دارند که از طریق ۸۲ مجتمع روستایی به آن‌ها آبرسانی انجام می‌شود.

او می گوید: این ۸۲ مجتمع روستایی از طریق سه هزار و ۲۹۰ کیلومتر خط انتقال و ۲ هزار و ۵۸۳ کیلومتر شبکه توزیع، کار آبرسانی به روستا‌های استان را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.