رئیس سازمان بورس گفت: ظرف یک یا دو ماه آینده باز شدن دامنه نوسان به صورت تدریجی آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - به گفته مجید عشقی ارزش بازاری شرکت‌های بورسی ۶۰۰۰ هزار همت است و ارزش مالی سیستم بانکی و نقدینگی هیچ کدام به این میزان نمی‌رسند.  از دیگر مشکلات فعلی بورس سوخت صنایع است؛ وزارت نفت قیمت ها را غیر مقبول و موقتی می داند که دلیل آن سیاسی است.

او می گوید: حمایت از بورس اینطور نیست که دولت به صورت مستقیم پول تزریق کند. اگر تصمیماتی که در خصوص شرکت ها گرفته می شود، منطقی باشند، هیچ نیازی به حمایت نیست.

۶ کارگزاری در سه ماه مجوز دریافت کرده اند

طبق گفته رئیس سازمان بورس در سه ماه ۶ کارگزاری مجوز گرفتند این در شرایطی است که طی ۱۲ سال گذشته به هیچ کارگزاری مجوز داده نشده بود، همچنین رئیس سازمان بورس از تشکیل شرکت هایی مانند مشاور سرمایه گذاری برای تجزیه اطلاعات و قرار دادن آن در اختیار مردم خبر داد.

دوره شاپور محمدی در نیمه اسفند ۹۸، دامنه نوسان به ۲ درصد کاهش یافت. البته مصوبه کاهش دامنه نوسان که از نگاه کارشناسان می‌توانست نجات‌بخش بازار باشد به دلیل اعتراضات فعالان بازار سرمایه لغو شد.

حسن قالیباف‌اصل که اعتقادی به تغییر و حذف دامنه نوسان نداشت، دامنه نوسان را به همان حالت قبل خود یعنی منفی و مثبت ۵ درصد بازگرداند.

۲۸ فروردین ۱۴۰۰ دهنوی تغییر دامنه نوسان به مثبت ۶ و منفی ۳ درصد را مصوب و این تصمیم را از ابتدای اردیبهشت عملیاتی کرد. با تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار در ۲۰ اردیبهشت دامنه نوسان متقارن شد. از این‌رو، دامنه نوسان از مثبت ۶ ومنفی ۴ به مثبت و منفی ۵ تغییر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار