مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی از اواخر وقت فردا و مواج شدن خلیج فارس از پس‌فردا خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- فرج اله شکوهی‌پور گفت: با ورود یک سامانه بارشی به استان بوشهر از اواخر فردا(دوشنبه ۱۱ بهمن) تا پایان سه‌شنبه(۱۲ بهمن) در برخی نقاط و سواحل استان بارش پراکنده باران همراه با وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. انتظار است تمرکز بارندگی‌ها در مناطق شرقی استان باشد.

به گفته او، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: لازم است تمهیدات لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در نظر گرفته شود و از صعود به ارتفاعات خودداری شود.

شکوهی‌پور همچنین گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از صبح تا ظهر سه‌شنبه به سبب وزش تندباد لحظه‌ای و از بعدازظهر سه‌شنبه تا اواخر چهارشنبه(۱۲ تا ۱۳ بهمن) به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود در این مدت به‌ویژه در ساعاتی از چهارشنبه سرعت وزش باد روی مناطق جنوبی و مرکزی خلیج فارس به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲ متر افزایش یابد.


بیشتر بخوانید


او گفت: این شرایط باعث اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی می‌شود و احتمال غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های کوچک وجود دارد بنابراین از رفت و آمدهای دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.