باشگاه خبرنگاران جوان - امروزه کراس اوورها در بین علاقمندان محبوب هستند و بسیاری به دنبال خرید این دست از خودروها هستند؛ 2 مورد از این کراس اوورها اینفینیتی QX50 و اینفینیتی QX60 است که در این گزارش آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.
QX۵۰ کوچکتر و جدیدتر دارای پیشرانه، فناوری و سایر امکانات پیشرفته است که زمانی این امکانات فقط در خودروهای بزرگتر و گرانتر یافت میشد. QX۵۰ نه تنها در این مقایسه، بلکه در کل خط تولید اینفینیتی پیشرو در فناوری است.
این خودرو دارای یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر VC-Turbo است که برای بهینه سازی مصرف سوخت و عملکرد به گونهای طراحی شده است که قبلاً در موتورهای احتراق داخلی دیده نشده بود. موتور میتواند بین نسبت تراکم ۱۴:۱ برای صرفه جویی در مصرف سوخت و نسبت تراکم ۸:۱ برای رانندگی متفاوت باشد.
این سیستمی است که هیچ کس جز نیسان و اینفینیتی قادر به استفاده از آن در خودروهای حجمی خود نبوده است. در QX۵۰، این پیشرانه ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ پوند فوت گشتاور تولید میکند.
QX۶۰ از یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ استفاده میکند که ۲۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ پوند فوت گشتاور دارد. در حالی که VC-Turbo در QX۵۰ از تکنولوژی روز استفاده میکند و یک موتور جدید است، V۶ در QX۶۰ مدتی است که وجود داشته است.
QX۵۰ با سیستم ProPilot Assist Infiniti ارائه میشود که یک سیستم دستیار رانندگی SAE Level ۲ ADAS است؛ این سیستم ماشین را همیشه در مرکز خط نگه میدارد و با توجه به ترافیک، سرعت را تنظیم میکند. این یک سیستم کاملاً عملی است و به کاهش استرس در سفرهای طولانی کمک میکند اگر راننده برای مدت طولانی دستهای خود را از روی فرمان بردارد، سیستم به روشهای مختلف پاسخ میدهد.
QX۵۰ جدید برای سال ۲۰۲۰، سیستم اطلاعات سرگرمی جدید اینفینیتی را انتخاب میکند و از اتواندروید و اپل کارپلی و صفحه نمایش با وضوح بالاتر با بازتولید رنگ بهتر پشتیبانی میکند. این سیستمها همچنین دارای نقاط اتصال وای فای داخلی برای اتصال حداکثر هفت دستگاه در هنگام حرکت هستند.
QX۶۰ بهروزرسانیهای اطلاعات سرگرمی شرکت را برای سال ۲۰۲۰ دریافت نکرد. با توجه به این که هر خودروی دیگری دریافت کرده است، میتوان فرض کرد که اینفینیتی تغییرات را برای یک فیس لیفت میانسال در نظر گرفته است.
QX۶۰ همچنان دارای ویژگیهای ایمنی مانند کروز کنترل تطبیقی، جلوگیری از خروج از خط و نظارت بر نقاط کور است. اگرچه در استفاده به اندازه ProPilot Assist یکپارچه نیستند، اما این سیستمها هنوز کاملاً پیشرفته هستند و به سرنشینان کمک میکنند در سفرهای طولانی ایمن و کمتر خسته شوند.
بدون پشتیبانی از Apple Car Play یا Android Auto، مالکان باید به سیستم ناوبری داخلی تکیه کنند که به اندازه کافی خوب کار میکند، اما مانند سیستمهای دیگر برندها پیچیده نیست.
انتهای پیام/