نماینده سراوان در مجلس درباره مهاجرت مردم حوزه انتخابیه‌اش به دلیل بحران آب هشدار داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - ملک فاضلی نماینده سراوان در مجلس گفت: اگر بحران آبی منطقه سراوان در ۲ سال آینده حل نشود، ۲۰۰ هزار نفر مجبور به مهاجرت خواهند شد.

سراوان، سیب و سوران و مهرستان از سیستان و بلوچستان از منطقه‌های دچار تنش آبی در ایران است که علاوه بر کمبود بارش‌ها، کارشناسان برداشت بی‌رویه از منابع را از علت‌های دیگر بحران آبی عنوان می‌کنند.

نماینده این حوزه در مجلس شهریور ماه امسال گفته بود منطقه‌ای به نام روتک حوضه آبی و قابل شرب غنی دارد که میان ایران و پاکستان مشترک است اما «ایران از آن بهره‌برداری نمی‌کند.»

آقای فاضلی اضافه کرده «در صورت تأمین بودجه مناسب، آب می‌تواند ظرف دو سال به سراوان برسد و ۳۰ تا ۴۰ سال آب این منطقه را تأمین کند.»

فاضلی همچنین از وجود سدی در حوزه انتخابیه‌اش انتقاد کرده بود که با وجود گذشت بیش از ۷ سال از احداث آن، مردم از آب ذخیره شده در سد نمی‌توانند استفاده کنند.

سد «ماشکید علیا» از سال ۹۳ در استان سیستان و بلوچستان آبگیری شده اما گفته شده خط انتقال آب به منازل یا زمین‌های کشاورزی ندارد.

نماینده سراوان با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو درباره تکمیل پروژه سد ماشکید علیا، آذر ماه امسال از جمع آوری امضا برای سؤال از علی اکبر محرابیان وزیر نیرو خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خونتون آباد پنج میلیون مهاجر افغان راه دادید بیان آب شرب مملکت نابود کنند. بعد دویست هزار نفر نمی‌تونید مدیریت کنید
آخرین اخبار