رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری سمیرم گفت: هنرمندان خلاق صنایع دستی شهرستان سمیرم با دریافت ۱۱ نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی افتخار آفریدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - سعید سلیمانیان گفت: ششمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی و هنرهای سنتی در بهمن ماه امسال به میزبانی استان یزد برگزار شد و هنرمندان صنایع دستی شهرستان سمیرم موفق به دریافت ۱۱ نشان ملی مرغوبیت شدند.

او گفت: از سال گذشته و با اعلام معاونت صنایع دستی مبنی بر اطلاع‌رسانی به هنرمندان، موضوع در دستور کار اداره شهرستان و حوزه صنایع دستی قرار گرفت و با انتخاب هنرمندان شاخص، نظارت‌های لازم بر روی آثار در دست اقدام آن‌ها از جمله نوع طرح، نوع بافت، تکنیک‌های مختلف بافت و استفاده از مصالح مرغوب بومی و رنگ مورد نظر انجام و پس از پایان کار ۱۴ اثر به استان و معاونت صنایع دستی ارسال گردید که ۱۱ اثر آن پس از داوری اولیه در استان انتخاب و جهت شرکت در داوری نشان ملی مرغوبیت ارسال شد که خوشبختانه هر ۱۱ اثر انتخاب شده موفق به اخذ نشان ملی مرغوبیت گردید.

در ششمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی که به میزبانی استان یزد برگزار شد، ۷۴ اثر هنری از هنرمندان صنایع‌دستی استان اصفهان موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی شد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.