اتصال مخزن بزرگ ذخیره آب بوستان کوهسار به شبکه آب جمکران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم از اتصال مخزن ذخیره آب بوستان کوهسار به شبکه آب جمکران و آبیاری ثقلی عرصه‌های زیرمجموعه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -به نقل از شهرداری  قم، پیام جوادیان با اشاره به اتصال مخزن ۵۰۰ مترمکعبی بوستان کوهسار به شبکه آب جمکران گفت: این مخزن به‌صورت پیش‌ساخته واقع در کوه‌پایه‌های کوه دوبرادران و بوستان زائر به شبکه آب بوستان زائر و جمکران متصل شده است.

او با تأکید بر این که با اتصال این مخزن و اجرای شبکه‌های آن کل عرصه‌های زیرمجموعه به‌صورت ثقلی تحت پوشش آب خام قرار می‌گیرند،می گوید: با اجرای این سیستم با کمترین هزینه آب‌رسانی به عرصه‌های زیرمجموعه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان این که اجرای این سیستم شرایط مطلوب آبیاری عرصه‌های فضای سبز را فراهم کرده است ،گفت: تلاش شده در عرصه‌های جنگلی سیستم آبیاری به‌صورت ثقلی به شبکه متصل شده و کمترین هزینه در انتقال آب به عرصه‌ها انجام شود.

شایان ذکر است  در روش آبیاری قطره‌ای ثقلی به جای تأمین فشار با پمپ، انرژی لازم از اختلاف ارتفاع سطح آب در ابتدا و انتهای بوستان به دست می‌آید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار