افزایش روحیه خودباوری و خوداتکایی با اجرایی کردن ایده های خلاقانه

استاندار کرمانشاه گفت : اجرایی کردن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه می‌تواند سبب افزایش روحیه خودباوری و خوداتکایی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهمن امیری مقدم گفت : باید افراد صاحب ایده و خلاق را شناسایی و از آن‌ها حمایت کنیم تا این ایده‌ها شکوفا شده و به محصول یا خدمت تبدیل شود و بر این اساس انتظار داریم این روند موفقیت آمیز جهاد دانشگاهی و نقش هدایتی و حمایتی این نهاد انقلابی بیش از گذشته گسترش یابد تا زمینه اجرایی شدن طرح‌های نوآور فراهم گردد.

به گفته استاندار کرمانشاه توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در مسیر توسعه و پیشرفت استان لازم و ضروری است همگی وظیفه داریم از ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه حمایت کنیم، زیرا این مهم علاوه بر اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

امروز در نظام آموزشی بر مهارت آموزی تأکید می‌شود و اگر در مقطع زمانی مناسب آموزش‌های لازم ارائه شود می‌توانیم افرادی با روحیه خودباوری را در جامعه داشته باشیم که بتوانند از تفکر خلاق خود در مسیر پیشرفت سازمان و توسعه فردی بهره گیرند و این انگیزش و پویایی را داشته باشند.

باید زمینه‌های مهارت آموزی را در مدارس و دانشگاه گسترش دهیم تا جوان کرمانشاهی با استعداد به یک کارآفرین در جامعه تبدیل شود و این مهم علاوه ایجاد اشتغال به رونق اقتصادی و افزایش تولید نیز کمک خواهد کرد.

برای تجاری سازی ایده‌ها باید حمایت از کسب و کار‌های نوپا تا مرحله شناخت بازار و بازارشناسی و ورود به بازار تداوم داشته باشد و مسیر شرکت‌های دانش بنیان را تا رسیدن به مرحله تولید محصول و فروش آن تسهیل کرد.

موفقیت‌هایی توسط برخی شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کسب شده این موفقیت‌ها باید به خوبی منعکس شود تا ضمن امیدآفرینی و ایجاد انگیزه بین جوانان، به معرفی ظرفیت‌های استان هم منجر شود.

دانشگاه کارآفرین با تأکید بر مهارت آموزی می‌توانند دانشجویات مسلط بر مبانی تئوری و آماده ورود به بازار تربیت کند.

در کنار معرفی درست و شایسته استان، همه باید دست به دست هم بدهیم و با کار و تلاش شاخص‌های توسعه استان را ارتقا دهیم، زیرا این استان به کار و تلاش بیشتر در همه عرصه‌ها نیاز دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.