بگوویچ وفادارترین «ویچ» فوتبال ایران/ دو دهه حضور در لیگ های برتر و دسته اول

وینگو بگوویچ، سرمربی کروات پس از جدایی ۳ ساله از فوتبال ایران، به تیم فوتبال شاهین بوشهر پیوست.

باشگاه خبرنگاران جوان - باشگاه شاهین بوشهر در پی نتایج این تیم در رقابت‌های لیگ دسته اول و حضور در قعر جدول با وینگو بگوویچ برای هدایت این تیم به توافق رسید.

بگوویچ در سال ۱۳۷۸ و با حضور روی نیمکت فولاد خوزستان کارش در فوتبال ایران را آغاز کرد و تا ۱۳۹۷ در فوتبال ایران فعالیت داشت. او در سال ۱۳۹۷ گل گهر را از لیگ یک به رقابت‌های لیگ برتر رساند.

پیش از این قنبری هدایت تیم شاهین بوشهر را بر عهده داشت و این تیم در رده هفدهم لیگ هجده تیمی دسته اول قرار دارد و یکی از اصلی ترین گزینه های سقوط به دسته پایین تر به شمار می رود. 

بگوویچ  سرمربیگری در تیم‌های پرسپولیس، مس کرمان و گل‌گهر سیرجان را هم در کارنامه دارد.

بگوویچ در ابتدای سال ۲۰۱۳ دستیار یحیی گل محمدی در پرسپولیس بود. او سابقه قهرمانی در لیگ آزادگان با باشگاه گل گهر سیرجان را دارد و موفق شد این تیم را برای نخستین بار به لیگ برتر فوتبال برساند.

دوران حضور بگوویچ روی نیمکت گل گهر سیرجان در لیگ برتر دوامی نداشت و او در ۵ بازی ابتدایی تیمش در لیگ ۳ تساوی و ۲ شکست به ثبت رساند تا خیلی زود از نیمکت این تیم سیرجانی اخراج شود.

بگوویچ

بگوویچ در مجموع ۶۲۹ بار روی نیمکت تیم‌های مختلف نشسته است و ۳۲۹ برد را به دست آورده و در ۱۴۷ بازی، شکست خورده است. او در ۹ تیمی که هدایت آن‌ها را بر عهده داشته، میانگین ۵۳.۴ برد را ثبت کرده و نزدیک به ٢٠‌ سال است که در لیگ‌ برتر و لیگ دسته اول فوتبال ایران فعالیت می‌کند.

او لقب مرد تمام نشدنی فوتبال ایران را دارد. بگوویچ باسابقه‌ترین مربی کروات فوتبال ایران معرفی شده است. شاید بتوان لیگ برتری کردن گل گهر سیرجان را، بزرگترین دستاورد بگوویچ در دوران حضورش روی نمیکت تیم‌های ایرانی دانست.

بگوویچ با قبول هدایت شاهین، هدایت دهمین تیم ایرانی را بر عهده گرفت. شاهین در انتهای جدول است و برای بقا در لیگ یک، نیاز دارد تا حداکثر امتیازات را در نیم فصل دوم کسب کند و بوشهری‌ها امیدوارند با حضور وینگو در لیگ دسته اول بمانند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار