رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی به پلمب بیش از ۲۶۳ واحد صنفی متخلف در آبادان ختم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ توفیق عنافجه، رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون و تشدید بازرسی بهداشتی و با وجود صدور پنج هزار و ۲۰۰ اخطاریه بهداشتی ۲۶۳ واحد صنفی از مجموع این آمار نواقص خود را رفع نکردند که به پلمب این مراکز با همکاری پلیس اماکن منجر شد.

این مسئول مراکز پلمب شده را شامل قهوه‌خانه‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی، آرایشگاه‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها و برخی دیگر از اماکن اعلام کرد که بیشترین آن‌ها مربوط به عرضه و سرو قلیان بود.

به گفته عنافجه از آغاز شیوع کرونا بازرسی‌ها از واحد‌های صنفی در قالب طرح شهید سلیمانی و با هدف کنترل بیماری کرونا توسط کارشناسان بهداشت محیط در حال انجام است و افزون بر بازرسی بر رعایت موار بهداشتی در این مراکز، آموزش، آگاه سازی و راهنمایی‌های کارشناسی در خصوص رفع نواقص موجود از نظر بهداشتی نیز به صاحبان آن‌ها داده می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبادان با دعوت شهروندان به تزریق به موقع واکسن کرونا، راه انتقال شکایات و پیشنهادات بهداشتی از سوی مردم به شبکه بهداشت را سامانه ۲۴ ساعته ۱۹۰ اعلام کرد.

شکایات و پیشنهادات مردمی به سامانه ۱۹۰ ظرف مدت حداکثر ۷۲ساعت توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای این مرکز پاسخ داده می‌شوند.

بهداشت واحد‌های آرایشی، رستوران‌ها و دیگر مراکز خدماتی به شهروندان ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارد و به همین خاطر مجموعه بهداشت و درمان به رعایت موارد بهداشتی در این مراکز توجه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.