معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از بامداد روز سه‌شنبه یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود که با خود بارش برف به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - علی پناهی با اشاره به اینکه بارش‌های این سامانه عمدتا به شکل برف است، گفت: یک سامانه بارشی از بامداد روز سه‌شنبه  وارد استان می شود که بیشتر شهر‌های جنوبی کردستان همچون کامیاران، سنندج، قروه، دهگلان و سروآباد را در بر می‌گیرد و نقاط شمالی استان بارش‌های کمتری خواهند داشت.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان می گوید: میزان بارش‌ها قابل توجه برآورد نشده و در بیشترین حالت ۱۰ میلی متر بارندگی برای برخی از شهر‌های جنوبی استان پیش بینی شده است، اما احتمال اختلال در تردد‌های بین شهری بویژه در نقاط جنوبی وجود دارد.

به گفته او: وضعیت دمای هوای استان نیز در هفته جاری تغییرات آنچنانی ندارد و فقط در روز چهارشنبه انتظار داریم دما سه تا چهار درجه کاهش یابد.

پناهی گفت: وضعیت هوای استان در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه آرام و پایدار است و پدیده خاصی مشاهده نمی‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی بیجار با دمای منفی ۱۷ درجه سانتی‌گراد سومین شهر کشور بود و پس از آن شهر‌های دهگلان با ۱۴- درجه، زرینه و هزارکانیان ۱۳-، سقز ۱۲-، مریوان ۱۰، بانه، بیجار و قروه ۷-، سنندج و کامیاران ۶- و سروآباد ۵- درجه سانتی گراد سردترین شهر‌های استان بودند.

او می گوید: روستای سلین در شهر سروآباد در شبانه روز گذشته با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد گرمترین نقطه استان بود و دمای شهر سنندج نیز در بیشترین حالت به ۶ درجه سانتی گراد رسید.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.