شبکه عبری کان مدعی شد که روسیه با استفاده از رادار‌های خود جنگ الکترونیک علیه رژیم صهیونیستی به راه انداخته است.

باشگاه خبرنگاران جوان - براساس ادعای رسانه‌های صهیونیستی ارتش روسیه سیستم‌های جی‌پی‌اس را در حریم هوایی رژیم صهیونیستی از پایگاه روسی حمیمیم در سوریه غیرفعال می‌کند و پرواز‌های فرودگاه بین‌المللی بن گوریون را به خطر می‌اندازد.

به گزارش النشره، شبکه خبری «کان» مدعی شد رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای خنثی کردن جنگ الکترونیک انجام می‌دهد، زیرا مسکو درخواست تل آویو برای توقف این اقدام را با استناد به ضرورت‌های دفاعی رد می‌کند.

به ادعای این شبکه این اولین بار نیست که روسیه برای مسدود کردن سیستم موقعیت یاب جهانی (جی پی اس) اقدام می‌کند که رژیم صهیونیستی را تحت تاثیر قرار داده است و آخرین بار هم نخواهد بود.

روزنامه «تایمز اسرائیل» نیز مدعی شده است که طی هفته‌های گذشته این اقدام ناوبری هواپیما‌های مسافربری را با اشکال مواجه کرده است و خلبانان از اختلال در سیستم‌های ناوبری خود به مرکز کنترل پرواز خبر داده‌اند.

روسیه از این تکنیک برای جلوگیری از وقوع حملات پهپادی احتمالی و گمراهی کاربران سیستم‌های موقعیت‌یاب در تشخیص صحیح موقعیت مکانی استفاده می‌کند.

پدافند هوایی سوریه بامداد دیروز (دوشنبه) حمله موشکی رژیم صهیونیستی از سمت «ریاق» در شرق بیروت به مناطقی در حومه دمشق را دفع کرد.

برخی رسانه‌ها اخیرا گزارش دادند که روسیه سامانه‌های دفاع موشکی ارتش سوریه را برای دفع حملات هوایی رژیم صهیونیستی تقویت کرده و این باعث محدود شدن حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور شده است.

پدافند هوایی ارتش سوریه در ماه‌های اخیر بار‌ها حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور را دفع کرده است. دولت سوریه همچنین بار‌ها در بیانیه‌ها و نامه‌هایی که برای سازمان ملل متحد نوشته حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور را محکوم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار