همزمان با سالگرد لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن صبح امروز سوت قطار در ایستگاه راه آهن اراک به صدا درآمد.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک - همزمان با سالگرد لحظه ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن لوکومتیوران‌های اراکی سوت قطار را در ایستگاه راه آهن اراک به صدا درآوردند.

ایستگاه راه آهن اراک در قسمت جنوبی شهر اراک در میدان راه آهن قرار دارد که در سال ۱۳۱۷ شمسی احداث شده است و می‌توان آن را یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های راه آهن ایران دانست.

این خط آهن در مسیر خطوط راه آهن شمال به جنوب کشور قرار گرفته است و ایستگاه دارای دو سکو برای سوار و پیاده شدن مسافران دو خط آهن است.

حوزه راه آهن اراک شامل خطوط ریلی به طور ۴۲۶ کیلومتر در استان‌های قم مرکزی و لرستان به ۲۰ و تحت پوشش دارد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایام ۱۲بهمن تا ۲۲ بمهن دهه فجر نامیده شده و هر ساله جشن گرفته می‌شود.

این نامگذاری به دلیل این است که بعد از فرار محمد رضا شاه پهلوی در ۲۶ دیماه به بهانه درمان امام خمینی رحمت الله علیه در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ بعد از سال‌ها تبعید از سوی رژیم پهلوی و دوری از وطن به وطن بازگشت و با هدایت و رهبری هوشمندانه ایشان بعد از ده روز سر انجام انقلاب اسلامی و مردمی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و پایان حکومت دست نشانده پهلوی اعلام شد.

روز‌های بین ورود حضرت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران که ده روز است با الهام از آیات آغازین سورۀ فجر در قرآن که خداوند می‌فرمایند: والفجر و لیال عشر (سوگند به سپیده دم و شب‌های ده گانه) دهه فجر نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.