مسئولان استان فارس در پیام‌های جداگانه رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز -  آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید پس از دوره‌ای بیماری، بامداد روز سه‌شنبه دوازدهم بهمن براثر ایست قلبی در قم به ملکوت اعلی پیوست.

جامعه روحانیت شیراز در پیامی درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

در متن پیام جامعه روحانیت شیراز آمده است:

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسد‌ها شئ

روح بزرگ مرجع عالقدر جهان تشیع، مدافع خستگی ناپذیر حریم قرآن و اهل بیت علیهم السلام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی طاب ثراه به لقاءالله پیوست۰ عمر پر برکت آن مرجع پارسا، مشحون است از خدمات کم نظیر به کیان اسلام و تشیع، نظام اسلامی، حوزه‌های علمیه و مردم۰ دلسوزی ها، تذکرات و نصایح مشفقانه آن مرجع بزرگ به مسئولان و اقشار گوناگون جامعه در حافظه تاریخ خواهد ماند.

این ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر را به ساحت مقدس حضرت صاحب الامر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

پیام تسلیت آیت الله کلانتری

آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در پیامی درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر جهان تشیع، مدافع غیور حریم قرآن و اهل بیت علیهم السلام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی طاب ثراه را به ساحت مقدس حضرت صاحب الامر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن بزرگ تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

کارنامه پرافتخار آن مرجع وارسته مشحون است از خدمات بزرگ به کیان اسلام و تشیع، انقلاب اسلامی و جامعه ایمانی.

خدای متعال روح آن عالم ربانی را به اولیای کرامش محشور فرماید.

پیام استاندار فارس

در پی درگذشت عالم وارسته آیت الله صافی گلپایگانی محمد هادی ایمانیه استاندار فارس پیامی بدین شرح صادر کردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ارتحال فقیه عالیقدر ومجاهد نستوه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی (رحمه الله علیه) را به ساحت مقدس، ولی الله الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، مراجع وعلمای اعلام، حوزه‌های علمیه، وبیت شریف آن فقید سعید تسلیت می‌گویم.

از خداوند متعال و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم طلب غفران و رحمت الهی و علو درجات و حشر با اولیاء صالحان و برای خانواده و بازماندگان معزز آن عالم ربانی صبر و اجر جمیل خواستارم.

آیت الله صافی گلپایگانی عالمی وارسته و یاور انقلاب بود وخبر فوت ایشان موجی از اندوه را در میان دوستدارانش برانگیخت، باشد شاگردانی که ثمره عمر گرانمایه ایشان بودند ادامه دهنده راه ایشان باشند.

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس

در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی جامعه اساتید حوزه علمیه فارس پیامی را صادر کردند؛ متن پیام بدین شرح است:

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسد‌ها شئ

روح بزرگ مرجع عالقدر جهان تشیع، مدافع خستگی ناپذیر حریم قرآن و اهل بیت علیهم السلام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی طاب ثراه به لقاءالله پیوست۰ عمر پر برکت آن مرجع پارسا، مشحون است از خدمات کم نظیر به کیان اسلام و تشیع، نظام اسلامی، حوزه‌های علمیه و مردم۰ دلسوزی ها، تذکرات و نصایح مشفقانه آن مرجع بزرگ به مسئولان و اقشار گوناگون جامعه در حافظه تاریخ خواهد ماند.

این ضایعه بزرگ و جبران ناپذیر را به ساحت مقدس حضرت صاحب الامر و الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن بزرگوار تسلیت و تعزیت می‌گوییم.

پیام تسلیت رییس شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر و سید احسان اصنافی شهردار شیراز با صدور پیامی رحلت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند. متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

الَّذِينَ تَتَوَفَّهُمُ الْمَلَئِكَةُ طَيِّبِينَ ۙ يَقُولُونَ سَلَمٌ عَلَيْكُمُ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ

آنان که در حال پاکیزگی (از شرک) فرشتگان قبض روحشان کنند به آنها گویند که شما به موجب اعمال نیکویی که در دنیا به جا آوردید اکنون به بهشت ابدی درآیید. (آیه 32 سوره نحل)

روح بلند مرجع عالیقدر و عالم وارسته حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره)؛ یار دیرین امام خمینی (ره) و از استوانه های سترگ حوزه علمیه و انقلاب اسلامی در آستانه دهه پرشکوه فجر به ملکوت اعلی پیوست و موجب تأثر و تألم مراجع عظام، مسلمین جهان و مردم ایران اسلامی شد.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره) همچون چراغی پرنور در مسیر مکتب نورانی اسلام قدم می گذاشت و سخنان گوهربار و کتب پر افتخار این فقیه ربانی همواره منشا خیر و در مسیر اعتلای مذهب تشیع بود.

ضمن عرض تسلیت بر این ضایعه جبران ناپذیر، رحلت آن فقيه رباني و مرجع عالیقدر را به محضر حضرت ولی عصر «عج»، پیشگاه مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، مقلدان و ارادتمندان ایشان تسليت مي گوييم و براي روح آن فقيه عظیم، همنشینی با اولياي معصوم و علوّ درجات را از درگاه خدای منان طلب مي كنیم.

پیام تسلیت آیت الله حدائق

علیرضا حدائق مسئول مدرسه علمیه منصوریه رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفت.

درگذشت فقیه عالیقدر و مرجع بزرگوار، عالم ربانی و اسوه فقاهت، زهد و اخلاص حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ضایعه‌ای بزرگ و غیرقابل جبران برای جهان اسلام و عالم تشیع است.

فقدان این مرجع وارسته را به محضر حضرت بقیه الله العظم (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علمای اسلام، حوزه‌های علمیه، مقلدان ایشان و بیت مکرم به ویژه حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسن صافی گلپایگانی تسلیت عرض می‌کنم.

آن فقیه بزرگوار در طول عمر شریف و با برکت خویش، با تربیت عالمان دینی و مجتهدان و جستجوگران علم و نورانیت، همواره منشاء آثار و برکات متعددی برای حوزه‌های علمیه بوده است.

اثر گرانسنگ «منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر» نمونه‌ای از پژوهش و تألیفات گرانسنگ ایشان در عرصه مهدویت است که بر جویندگان معرفت، لازم است این اثر و سایر آثار ایشان را بیش از پیش مورد توجه و تفحص قرار دهند.

از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل خواهانم و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

پیام مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبری دردانشگاه‌های فارس

حجت الاسلام حمید مقامی مسول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس با صدور پیامی  درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

هوالْحیّ الّذی لا یموت

یرفع اللّه الّذین آمنوا منکمْ والّذین أوتوا الْعلْم درجاتٍ

رحلت مرجع عالی‌قدر جهان تشیع، آیت‌الله صافی گلپایگانی (قدس سره الشریف) غم بزرگی بر جان حوزه‌های علمیه، ملت ایران و مسلمانان نشاند.

کارنامه پرافتخار این مدافع حریم اهل بیت (ع) نشان از مجاهدت‌های علمی و انقلابی بسیار است.

این ضایعه جبران ناپذیر را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های دینی و مجامع علمی تسلیت عرض نموده و استمرار دانش و نام بزرگوار ایشان را در جایگاه تعلیم تربیت شیعیان جهان از خداوند متعال خواستارم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار