تحویل ۲ میلیون بشکه میعانات گازی ایران به ونزوئلا

منابع خبری اعلام کردند محموله جدید میعانات گازی ایران در بندر اصلی شرکت ملی نفت ونزوئلا تخلیه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس اسناد شرکت و خدمات ردیابی نفتکش، ابرنفتکش ایرانی حامل حدود ۲ میلیون بشکه میعانات گازی این هفته در بندر اصلی شرکت ملی نفت ونزوئلا (PDVSA) تخلیه شد.

شرکت ملی نفت ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران (NIOC) در نیمه دوم سال گذشته میلادی یک قرارداد سوآپ برای مبادله میعانات گازی ایران با نفت خام سنگین شرکت ملی نفت ونزوئلا آغاز کردند. گفته می‌شود این قرارداد برای حفظ تولید نفت ونزوئلا از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا ونزوئلا برای حمل و نقل و صادرات به مواد رقیق کننده از جمله میعانات نیاز دارد.

سال گذشته، دو شرکت دولتی که تحت تحریم‌های آمریکا هستند، حدود ۴.۸۲ میلیون بشکه میعانات گازی را با ۵.۵۵ میلیون بشکه نفت خام سنگین مبادله کردند که عمدتاً با کشتی‌های با پرچم ایران حمل می‌شد. میعانات گازی بسیار سبک هستند.

دو کشور در سال ۲۰۲۰ با انعقاد قرار دادی بنزین ایران را با سوخت جت ونزوئلا مبادله کرده‌اند که این قرارداد به کاهش کمبود سوخت موتور در این کشور آمریکای جنوبی کمک کرد.

در ماه آبان، یک محموله جدید ۲.۱ میلیون بشکه‌ای میعانات گازی ایران وارد ونزوئلا شد. گفتنی است ایران و ونزوئلا در سال گذشته روابطشان را محکم‌تر از گذشته و مراوداتشان با چین را نیز گسترده‌تر از پیش کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار