معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۱۴۳ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۳۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رضائیان زاده گفت: از مجموع ۵۳۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان فارس، ۸۱ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۲۷ هزار و ۵۷۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۳۸ هزار و ۱۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۷۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۶۵ هزار و ۴۷۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۳۰۲ هزار و ۷۰۳ مورد تست سریع انجام شده و ۷۲ هزار و ۷۱۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به ۷ هزار و ۴۸۸ نفر رسید.

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۱۴ هزار و ۵۷۳ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار و ۹۰۲ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۲۶ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۱ هزار و ۱۹۲ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۱۸۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
لطفا بفرماید از این هشتاد و یک نفر هرکدام چند دوز واکسن زده اند، با تشکر.
آخرین اخبار