مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۱ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.


باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۱ زندانی جرائم غیر عمد با مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

او گفت: ۸۰ درصد این مبلغ برای آزادی زندانیان از محل کمک‌های مردمی و خیران و مابقی ازمحل کمک‌های ستاد دیه استان، ستاد دیه کشور، بانک هاو صندوق خسارت و اخذرضایت شاکی تامین شده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۸ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، می‌گوید: ۱۰میلیارد تومان برای آزادی این تعداد زندانی نیاز است.

او به بالاترین آمار جرم در بین زندانیان جرایم غیر عمد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر۱۰ محکوم به پرداخت نفقه، ۶۷ نفربدهکار مهریه، ۷۴ نفر بدهکار مالی و مابقی بدهکار دیه و شبه تصادفات هستند.

به گفته مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان کمترین آمار زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به زندان کهنوج و سیرجان با ۴مددجو و بالاترین آمار مربوط به شهر کرمان با ۸۵ نفر است.

موسوی قوام گفت: در حال حاصر ۱۶ نفر زندانی جرائم غیر عمد ورودی سال ۹۸ و ۹۹ و مابقی ورودی امسال است که ستاد دیه تلاش می‌کند تا ورودی‌های سال قبل را از زندان‌های استان آزاد کنند.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ جشن گلریزان در استان به صورت مجازی و غیر حضوری برپا شده اند گفت: بیش از ۱۷ ونیم میلیارد تومان تعهد خیران بوده که تاکنون ۸۵ درصد این مبلغ وصول شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار