چند متخلف شکار در شهرستان های رفسنجان و بردسیر دستگیر شدند و تعدادی سلاح شکاری نیز کشف و ضبط شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - حسین آخوندی، گفت: ماموران یگان حفاظت شهرستان حین گشت و کنترل مناطق با یک خودرو سواری مواجه می‌شوند که به صورت ماهرانه‌ای استتار شده بود و بلافاصله منطقه را مورد پایش قرار می‌دهند که موفق به مشاهده هیچ فردی نمی‌شوند.

به گفته او در این رابطه ضمن هماهنگی با مرجع قضایی و با توجه به تاریک شدن هوا ماموران در نزدیکی خودرو کمین می‌کنند، پس از چند ساعت انتظار بالاخره افراد به محل اختفا وسیله نقلیه مراجعه می‌کنند که با اقدام به موقع ماموران دستگیر می‌شوند.

آخوندی می‌گوید: از این متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله زنی مسلح، تعدادی فشنگ دو عدد دوربین چشمی، یک عدد کوله پشتی و یک دستگاه تلفن همراه کشف و ضبط و خودرو متهمان نیز توقیف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رفسنجان گفت: پس از این حادثه با شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پرونده‌ای در دادسرا تشکیل و گوشی تلفن همراه متهمان با دستور مقام قضایی مورد بررسی قرار گرفت که در بازبینی از گوشی تلفن همراه متهم، تصاویر شکار دو راس پازن و یک راس قوچ وحشی بدست آمده است.

آخوندی گفت: پرونده این متخلفان در حال پیگیری است.

دستگیری شش شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در بردسیر

ضیاءالدین سلجوقی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر گفت:ماموران یگان حفاظت این شهرستان در شش مأموریت جداگانه موفق به دستگیری ۷ نفرمتخلف شکار و صید، قبل از هرگونه آسیب به حیات وحش شد.

به گفته او گشت و کنترل شبانه روزی محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر در مناطق تحت مدیریت، شکار ممنوع و آزاد موجب دستگیری شکارچیان غیرمجاز شده است.

سلجوقی با تقدیر از تلاش بی وقفه مأموران یگان حفاظت این شهرستان گفت: در شش مأموریت جداگانه، محیط بانان موفق به دستگیری شکارچیان قبل از تعدی به جان حیات وحش شده و نگذاشته اند که جان وحوش به خاطر متخلفان به خطر افتد.

او با اشاره به اینکه اهمیت این مأموریت‌ها به این جهت است که شکارچیان، قبل از شکار و تجاوز به جان حیات وحش شهرستان دستگیر شده اند، می‌گوید: در شش مأموریت جداگانه ۶ نفر متخلف که قصد شکار داشتند قبل از هر اقدامی با هوشیاری و رصد به موقع محیط بانان، دستگیر شدند.

سرپرست حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر گفت:متخلف دیگری نیز در منطقه غریب آباد بردسیر به همراه لاشه شش قطعه کبک و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دستگیر شدکه پرونده همه متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار