معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش موارد ابتلای کودکان و نوزادان به کرونا در فارس طی یک هفته گذشته خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - دکتر مهرداد شریفی در نشست هم اندیشی با گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در جهت توسعه تخت‌های بیمارستانی، همه مراکز درمانی استان آمادگی لازم برای ارائه خدمات درمانی لازم به بیماران مبتلا به کرونا را دارند.

او گفت: با تکیه بر تجربیات موج‌های قبلی کرونا و استفاده از ظرفیت بیمارستان‌هایی که امکانات ارائه خدمات درمانی به کودکان مبتلا به کرونا را دارند، سناریو‌های گوناگونی برای شرایط مختلف پیش رو برنامه ریزی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر تشکیل کمیته علمی کرونای اطفال در معاونت درمان در جهت پایش روزانه وضعیت ابتلای کودکان به کرونا، گفت: این کمیته با ارزیابی آمار و اطلاعات روزانه موارد ابتلای کووید ۱۹ در کودکان و بررسی مقالات علمی این حوزه، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

افزایش موارد ابتلای خانوادگی به سویه امیکرون در فارس، از دیگر مواردی بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد و گفت: درصد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و موارد ابتلا به کرونا در شرایط فعلی، به صورت خانوادگی است.

اهمیت انجام واکسیناسیون علیه کرونا، تکمیل دُزهای واکسن برای حفظ سلامتی افراد و جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری، از دیگر توصیه‌های دکتر شریفی در این زمینه بود.

او از مردم استان فارس خواست تا با تکمیل فرایند تزریق واکسن علیه کروناویروس، ایمنی خود را در برابر این اپیدمی افزایش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
جریان چیه بعداز واکسیناسیون کودکان باید ابتلاشون کمتر بشه نه زیادتر!؟