استاندار ایلام بر لزوم ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در استان تاکید کرد و گفت: دایره المعارف همه ارزش‌ها در استان ایلام باید در قالب باغ موزه شهداء ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - حسن بهرام نیا در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی، مقاومت و دفاع مقدس که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، با اشاره به اهمیت باغ موزه شهداء گفت: ما باید داشته‌هایی را برای نسل آینده بجا بگذاریم و در قالب همین باغ موزه‌ها به رشته تحریر دربیاید تا آیندگان به گذشتگان شان ببالند.

او در ادامه با اشاره به این مهم که وقتی مقام معظم رهبری استان ایلام را به عنوان قبله گاه مردم ایران اسلامی یاد می‌کند حجت بر همه ما تمام است، گفت: در این راستا مقام معظم رهبری به عنوان شاخص جهت را به ما نشان داده و بایست با تمام وجود به آن سمت حرکت کنیم.

او گفت: استان ایلام یک ویترین از همه صفت‌های ارزشی و همه خوبی‌ها است که لازم است این ارزش‌ها به طریق مقتضی انعکاس داده شود.

بهرام نیا با اشاره به اینکه در استان ۷ یادمان داریم که هرکدام کارکرد ملی و فرا ملی دارند، گفت: لازم است با وحدت و همدلی و همراهی یک عزمی جدی به خرج بدهیم و این ظرفیت‌های بالقوه معنوی که هویت ما است و بهترین سند افتخار ما برای نسل آینده است را زنده کنیم.

او گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد استان ایلام کارکرد ملی دارد و بنابراین بایست با رایزنی در این سطح زمینه ساز مشارکت وزارتخانه‌های ذی ربط را فراهم سازیم.

استاندار ایلام در ادامه خواستار کمک و مساعدت بیشتر صدا و سیما در راستای ساخت مستند و آثار فاخر در استان شد و گفت: اینجا لازم است از همه افرادی که در راستای احیای فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه از نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه استان به خاطر احیای ارزش‌ها و تقویت فرهنگ بسیج که از مصادیق بارز آن برگزاری باشکوه کنگره سرداران و ۳ هزار شهید استان ایلام بود، تشکر کنم.

او در خصوص زمین فوتبال چوار گفت: در این خصوص نشست‌های برگزار شده و مقرر شده است که مردم را هم در این امر معنوی شرکت بدهیم.

استاندار ایلام در ادامه به رونمایی از بزرگداشت ثبت زمین فوتبال شهدای چوار در نمایشگاه بین‌المللی تهران اشاره کرد و گفت: در این مراسم وزیر کشور را با خود همراه ساختیم و در یک مراسم ارزشمند ضمن احترام به مقام شامخ این شهداء ، از بزرگداشت ثبت زمین فوتبال شهدای چوار رونمایی شد که برد ملی داشت.

او در ادامه خواستار ایجاد باغ موزه درخور و شأن شهدای والامقام این استان شد و گفت: ایلام علاوه بر ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز مأمن بیش از ۶ هزار شهید ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور بوده است.

 بهرام نیا با تاکید بر این مهم که دایره المعارف همه ارزش‌ها در استان بایست در قالب باغ موزه شهداء ایجاد شود، گفت: بایست زمین باغ موزه در قالب یک کمیته با مدیریت معاون امور عمرانی در یک مکان مناسب مشخص شود.

انتهای پیام/ ن

برچسب ها: دفاع مقدس ، باغ موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.