در بیمارستان توحید سنندج که تنها مرکز پرتو درمانی استان کردستان است سالانه به ۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان خدمات درمانی ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - دکتر مهران یاراحمدی با اشاره به خدمات انجام شده در مرکز رادیوتراپی (پرتو درمانی) بیمارستان توحید سنندج جهت درمان سرطان،گفت: این مرکز جزو اولین و اصلی‌ترین مراکز درمانی در زمینه درمان سرطان در استان است که از سال ۸۴ امر خطیر درمان بیماران مبتلا به سرطان را انجام می‌دهد.

متخصص فیزیک رادیوتراپی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان می گوید: سالانه بیش از ۷۰۰ بیمار سرطانی از کردستان، استان‌های همجوار و اقلیم کردستان عراق به این مرکز مراجعه و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته او: پرتودرمانی یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان سرطان است که می‌تواند به تنهایی یا همراه با سایر روش‌های درمانی مانند جراحی، شیمی‌درمانی یا هورمون‌درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر یاراحمدی می گوید: تعدادی از بیماران مبتلا به سرطان در طول دوره درمان خود تحت پرتودرمانی قرار می‌گیرند که سهم آن در درمان ۵۰ درصد است.

متخصص فیزیک رادیوتراپی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این مرکز مجهز به دستگاه شتابدهنده خطی سینرژی با قابلیت تصویر برداری حین درمان و دستگاه سی تی سیمولیت است، می گوید: دستگاه توموتراپی هم که جزء پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز است، درحال نصب و آماده‌سازی برای ارائه خدمات است.

به گفته او: در پرتودرمانی از تابش پرتو‌های یونیزان ایکس، گاما و یا ذرات شتاب‌دار برای از بین بردن سلول‌های تومورال استفاده می‌شود.

دکتر یاراحمدی گفت: با توجه به اینکه پروسه پرتودرمانی نزدیک به ۲ ماه طول می‌کشد بیماران نیاز به اقامت طولانی مدت در سنندج دارند و نظر به اینکه بیشتر بیماران قشر ضعیف جامعه بوده و اقامت در هتل و مهمانخانه‌های سطح شهر پرهزینه است به همت خیرین دو مهمانسرای مجهز به امکانات رفاهی در کنار مرکز رادیوترای جهت اسکان این عزیزان ساخته شده است.

متخصص فیزیک رادیوتراپی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت چهار نفر متخصص رادیو انکولوژی، دو‌نفر متخصص فیزیک رادیوتراپی و ۱۲ نفر تکنسین رادیوتراپی در این مرکز خبر داد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سرطان ، پرتودرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.